wtf

Trådstartare
kära nån..
jag har köpt en hurtta regnoverall till min springer spaniel, i blå och orange färg :D
han ser förfärligt lustig ut i den när han går, väldigt luftigt steg fick han :angel:

min sambo berättade att det var en mamma och ett barn som hade skrattat åt hunden när han hade sitt vanliga svarta (diskreta!) regntäcke... hur ska folk reagera nu? :p
det är ju tydligt att han skäms, men han börjar vänja sig.. han gillar ju inte ens regn så då borde han vara lycklig :idea:

en liten fundering jag fick, man ska ju inte skratta åt hunden när man ser att den skäms.. förstår han om det står nån på andra sidan gatan och skrattar åt honom?

Sv: haha

Vill bara säga: Hurtta is DA shit :bow:! Har matchande regnställ till mig och mina hundar, i beige, svart och brunt. Det är det bästa regn/träningssetet jag NÅGONSIN haft :banana:

Plus att vi är sjuuukt snygga när vi matchar så ;)

Vill bara säga: Hurtta is DA shit :bow:! Har matchande regnställ till mig och mina hundar, i beige, svart och brunt. Det är det bästa regn/träningssetet jag NÅGONSIN haft :banana:

Plus att vi är sjuuukt snygga när vi matchar så ;)

Var hittar man till oss människor?

haha jag sa det till sambon, att vi skulle matcha alla tre, gissa vad han sa!
"aah, vaddå ska vi bli 60 år på en gång eller?" :D

jag är väldigt nöjd faktiskt! färgvalet hade man ju kunnat diskutera, men det fanns bara en färg och jag ville ha en NU och inte vänta flera veckor på att dom skulle beställa från finland! men dom va ju inge dyra så jag kan ju köpa fler :p

funderar nästan på att köpa fleeceoverallen också, som man kunde sätta ihop med den där! min hund har lite kortare päls än vad han "ska", och fick jag välja skulle jag raka hela hunden!
fast jag antar att han inte behöver den, annat än på svinkalla dagar när man är ute hela tiden! eller om han måste sitta i bilen en stund... *letar anledningar till att få köpa den* :D
ska nog köpa mockasiner också, men det tror jag nästan att han måste ha eftersom han har början till fukteksem mellan tårna...

Hunden skäms inte ;)

Men det tycker nog att matte/husse är lustiga och förstår inte vad ni menar när ni gapskrattar och visar tänderna ;)

Hrm, på tal om matchning.... Jag och mina två hundar har ju matchande... Plus att syrran, mamma, faster och snart en moster och en kusin har samma jacka :o!

Lite väl mycket Husvagnssemester på det :D

Nu byter jag ämne, har du fått hem din nalp ännu?

Själv hämtade jag Zaga i Lördags och idag har hon verkligen visat att hon trivs och känner sig hemma...

/ stackars C som är helt slut ;)

om han inte skäms, vad betyder då svansen mellan benen och olycklig min?

Nej, inte än! Men nu kan jag snart börja räkna timmarna, på måndag kl 9 bär det av uppåt landet för att få hem lille killen :banana:!

Börjar bli lite nervig, det var ju nio år sedan jag var "småbarnsförälder" ;).

äsch, det var ju bara första gången han hade det på sig!
nu bryr han sig inte ett dugg längre.

prillan som är allerigsk mot att klä på hundar:) o även hästar i tid o tid

VARFÖR får inte hundarna vara hund:eek:

Antagligen för att människan avlat fram ex antal raser som inte har päls och annat nödvändigt för hårdare klimat? Eller för att hunden under andra omständigheter måste ha täcke? Har själv en klippt hund som egentligen ska trimmas (går inte av div anledningar) och måste använda täcke på honom vintertid och även vissa dagar under hösten fast han hatar det just för att han fryser så förbannat och dessutom inte får bli kall om baken (artros). Då tackar jag för täcke!

Hästar och täckning har jag ännu större förståelse för.
Hästen är till skillnad från hunden och i likhet med oss ett djur som kan svettas med hela kroppen. Den tränas/rids ofta och svettas således därefter och beroende på hur hårt de tränas. Svett kyler ner kroppen och är hästen långhårig torkar den alltför långsamt och kan på så vis bli sjuk (oftast förkylning och feber). För att motverka det klipper man hästen, när den inte rids måste man alltså ersätta avklippt päls med täcke.

Vissa använder regntäcke för att slippa plåga hunden att kamma ut tovor varje gång det regnar och pälsen blir blöt.

Antagligen för att människan avlat fram ex antal raser som inte har päls och annat nödvändigt för hårdare klimat? Eller för att hunden under andra omständigheter måste ha täcke? Har själv en klippt hund som egentligen ska trimmas (går inte av div anledningar) och måste använda täcke på honom vintertid och även vissa dagar under hösten fast han hatar det just för att han fryser så förbannat och dessutom inte får bli kall om baken (artros). Då tackar jag för täcke!

Hästar och täckning har jag ännu större förståelse för.
Hästen är till skillnad från hunden och i likhet med oss ett djur som kan svettas med hela kroppen. Den tränas/rids ofta och svettas således därefter och beroende på hur hårt de tränas. Svett kyler ner kroppen och är hästen långhårig torkar den alltför långsamt och kan på så vis bli sjuk (oftast förkylning och feber). För att motverka det klipper man hästen, när den inte rids måste man alltså ersätta avklippt päls med täcke.

:rofl::rofl:du skriver som att jag inte vet vad jag pratar om men det behöver du inte vara orolig för;) just när det gäller hästar så är det ju så att många klär på dom i tid o otid det finns ju en anledning till att djurskyddslagen kommer innehålla direktiv just om hästar o täcken:eek::eek:

Vad det gäller hundar så har jag förståelse för små nakna hundar mitt i vintern men när hundarna har så mkt päls o många tycker det är bekvämare att klä på dem fast hundarna skäms o inte tycker om det DÅ TYCKER JAG DET ÄR HEMSKT.
prillan

äsch, han vande sig ju direkt! nu bryr han sig ju inte ens...
min hund går ogärna promenader i regn (leker dock gärna ändå, konstig hund) så täcket är bra både för honom och mig.
jag är bekväm av mig och ser till det praktiska med täcket, jag slipper dammsuga 100 gånger om dagen för att min blöta hund tagit in en hel sandlåda i pälsen.. :smirk:

det är ju inte direkt snyggt heller, så han har det ju inte i onödan.

:rofl::rofl:du skriver som att jag inte vet vad jag pratar om men det behöver du inte vara orolig för;) just när det gäller hästar så är det ju så att många klär på dom i tid o otid det finns ju en anledning till att djurskyddslagen kommer innehålla direktiv just om hästar o täcken:eek::eek:

Vad det gäller hundar så har jag förståelse för små nakna hundar mitt i vintern men när hundarna har så mkt päls o många tycker det är bekvämare att klä på dem fast hundarna skäms o inte tycker om det DÅ TYCKER JAG DET ÄR HEMSKT.
prillan

Många som har långhåriga hundar gör det inte för att det är bekvämt för de själva utan kanske bättre för hunden. jag ser hur min hund plågas om jag får stå och kamma tovor på honom då han har sådan päls som tovar sig då den blir blöt och inte fönas och kammas direkt. Han lider inte utan at ha sitt täcka då det regnar utan tvärtom. han springer stolt och högt med huvudet fram till alla vi möter på för att visa sitt täcke. Svansen går och det syns så stolt han är. Kanse bör tänka på att vissa gör det för hundens bästa. Ha täcke eller kamma tovor?? För mig och hunden öär det ett lätt val

brukar väl kunna finnas där man kan köpa hundkläderna!
kolla på www.hurttacollection.com
å leta upp återförsäljare!

ohlalla! vad kostar egentligen overallerna? Tror ni de passar på katter? Detta skulle ju faktiskt göra det möjligt för mina rexar att komma utomhus även på vinterhalvåret, (men de skulle ju fullkomligt hata mig iof :devil::angel:)

Ingen aning men regnoverallen jag har med långa ben kostade 700 kr

Liknande trådar

D
Övr. Hund Imorse var jag med om nåt mindre behagligt som jag har svårt att smälta som jag känner att jag behöver lufta här samt funderar jag på...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: AnnaSGM
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 283
Senast: Gumman123
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 805
Senast: Fraegd
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 707
Senast: DizAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka