Hagen blev en dödsfälla

Sv: Hagen blev en dödsfälla

Vad finns det att säga, JÄVLA IDIOT till djurägare!!! Sånt här gör mig galen. Hur i helvete kan man låta djuren gå ute på is vid denna årstid? Jag lider med djuren som fick ta smäll pga ägarens okunskap. Tur att han inte bor i mina trakter, då hade jag fanimej hälsat på.

Fy vad hemskt. Hur kan man äns tänka att lägga en hage ute på en sjö med is??? Det borde faktiskt klassas som djurplågeri, man borde tänka längre än så. Tack vare hans planering av hagen är två djur döda nu!

Hur tänker man för att ha djuren på is nu?!?! :mad: :cry:

Jamen för sjutton! Det är ju inte vinter längre! Hur dum får man vara? Tack vare den j*veln är de stackars pållarna döda nu!!! *grr*

Gunnar skrev:
(Sundsvalls Tidning)
Isen brast och fyra djur hamnade i vattnet. Två hästar fick hjälp ur vaken, men en häst och en tjur drunknade i Viggetjärn.
— Jag visste inte att isen var så svag, säger den djupt olycklige djurägaren Lars Jensen.

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=461254

Varför i hela friden har man hage på isen??? Borde inte ens vara tillåtet! Är det verkligen förenligt med svensk djurhållning? Och vad är visten? Det är väl halt nog på landbacken! De kan ju faktiskt halka omkull och inte kunna resa sig igen, om de inte är skodda med broddar förståss. Nötkreaturen lär ju knappast ha varit det i alla fall. Jag fattar absolut nada av denna konstiga djurhållning!

Anette

Hur dum kan man vara.
Hade han inte fler hagar att låta hästarna vara i eller???????
Jag har också hagar som det lätt blir is på när det har regnat/snöat, men jag låter aldrig våra hästar vara i dessa hagar då. Vår ena häst har faktiskt lagt sig på isen och inte kommit upp igen och det var helt och håller vårat fel, vi kunde tänkt längre än så.
Jag erkänner i alla fall och inte skyller ifrån sig på att man hade kollat isen och man trodde att den skulle hålla, hallå :confused: .
Men sätta en hage runt en sjö :eek:
Jag blir så arg att man inte tänker sig för innan. :mad: :devil: .

"Jag visste inte att isen var så svag" !?!?!?! :mad: Det tar man väl reda på innan man släpper djur i en hage!? :mad:

Senast ändrad av en moderator:

Man tar sig för pannan och suckar tungt :mad: . Varför i himmelens namn kan människor inte tänka??? Skulle aldrig ta ut min häst på is ens om den var 1 meter tjock...har aldrig gått på istrav...vägrar! Annars är det populärt i norr (jag är från hälsingland och där är det rätt vanligt med istrav). Nä, jag håller mig på landbacken och ser till att mina djur är där också...har faktiskt pimplat någon gång men då är jag i strandkanten där man bottnar ifall isen skulle brista...Litar inte ett dugg på isen... :(

Fy sjutton...
:cool:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (ST) I en by väster om Sundsvall har sex hästar varit utan tillgång till foder och torr liggplats. Något som har upprört många och...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ST) Kommunens djurskyddsinspektör har fått in flera anmälningar om att hästar på en gård väster om Sundsvall far illa. Djuren som går...
Svar
0
· Visningar
740
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ST) En 44-årig brottsbelastad man från Alnö har ännu en gång åtalats för trakasserier mot en domare vid Sundsvalls tingsrätt...
Svar
0
· Visningar
624
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ST) Enligt länsrätten gjorde Hudiksvalls/Nordanstigs djurskyddsinspektörer en korrekt bedömning då en häst och fyra katter...
Svar
0
· Visningar
737
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix