Lydia

Trådstartare
sambons syster har köpt sommarstuga, och -om deras grannar som bor långt därifrån- går med på att det, så kanske jag tar dit min häst (och en kompis)m någon helg eller liknande i sommar.
Någon som vet vilka regler som gäller för staket egentligen? Har letat på jordbruksverkets sida, men det är ju hopplöst att hitta något där?

För en tillfällig hage behöver du nog bara fråga föreningen som har området eller markägaren om du får sätta upp ett tillfälligt elstaket till hästarna.. se bara till så att marken är säker..

lämpligt tillfälligt staket är plaststolpar och vanlig eltråd med bilbatteri i täckt plastback :)

jodå, visst ska man fråga grannar osv, men jag tänkte mer på regler om vad man måste ha för staket. Fick höra något om nya regler osv? Brukar ju räcka med plaststolp och elband för en tillfällig hage..

Ja just det, det kom jag att tänka på.. om hagens stängsel inte har tillräckligt stark ström och hästen tar sig ut och blir skadad kan försäkringsbolaget säga att det var självförvållat för att du inte hade tillräckligt med ström i tråden.. så du kanske bör ringa ditt försäkringsbolag och rådfråga dem om strömstyrkan..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 873
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 204
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 044
Senast: Wingates
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama