Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

8772688.jpg

8772686.jpg

8772723.jpg


Provar med några bilder på Flimmra.
Om någon av er är duktiga på foder så skulle jag kunna behöva lite råd om foder till "den lilla" nu när vi ska bygga muskler.( PM:a gärna eftersom det är fel forum)/L
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Vilket sött litet ansikte! Är hon lika snäll som hon ser ut?

Nej, några foderförslag har jag inte angående hur man får upp en häst i hull. Jag har ju "tvärtemot-problemet", dvs att min häst tar sig alldeles för lätt... Men det är väl det vanligaste problemet med haflinger?

Söt var er lilla nya i allafall:D !!
 
Sv: Haflinger

Söt men hon har börjat att visa humör!
Är visst inte mycket hanterad öht så vi har fått börja om från början efter ett par vådliga luftfärder för dottern.
Det gick bra i början men nu så testar hon för fullt,men kärvänlig att pyssla med är hon. Synd att Golden Tinka bor så långt bort annars hade jag bett henne om hjälp:idea: /L
 
Sv: Haflinger

Vad hittar hon då på för bus som får din stackars dotter att ta flygturer? Hoppas att ni kommer till rätta med henne! Jag har haft tur och fått ett fogligt litet "monster". Det enda testande hon har gjort, och gör, är att försöka bestämma väg ibland. Ett litet pet med spöet då brukar resultera i en lite lyft bakdel, men sedan fogar hon sig och går dit matte säger. Inga större problem alltså.
 
Sv: Haflinger

Hon är en fena på att bocka:eek: Hoppa kan hon iaf, rymde tillbaka in i hagen när vi löslongerade,stillastående 1m(tråden var lite låg i ena hörnet) Vi har ridbanan brevid hagen så det är samma staket.
Har inte tänkt på att det var lågt, då ingen av de andra ens skulle tänka tanken,men hon är visst lite påhittig "den lilla"./L
 
Sv: Haflinger

Jag har sj en haflinger import ö.rrike (: vet ej stam på henne bara att hon är född 1996 (;
 
Sv: Haflinger

Inget pass? Är hon brännmärkt? Kolla om honär chippad de är noga med det i Österrike,problemet är bara att de avläsare som finns generellt i Sverige inte funkar på de Österrikiska chippen./L
 
Sv: Haflinger

Aj då, bockningar kan vara otäcka! Tror ni att hon gör det av glädje, eller för att slippa undan jobbet?

Min har en annan otrevlig ovana, nämligen att hon är snubblig. Två gånger (förra sommaren och så igen för ett par veckor sedan) har hon snubblat såpass att hon varit nere på knäna :crazy: . Än har jag suttit kvar, peppar peppar, men man vet ju inte om hon går omkull helt nästa gång... Läskigt, och jag får ont i ryggen efteråt av "knycken" som blir. Jag TROR att hon snubblar pga att hovarna växer fort och blir lite långa i tån mot slutet av skoningsperioden (sko oftare än 8 v kanske?) och för att hon inte är helt balanserad med ryttare ännu. Jag ser ju inte henne snubbla runt i hagen precis... Där kan hon rejsa på för fullt, tvärstanna och göra vad som helst och ändå stå på benen. Men man får väl hoppas att det är övergående. Min strategi är att rida energiskt framåt, och inte låta henne "dra fötterna efter sig" och gå och glo på annat.
 
Sv: Haflinger

Åhh jag verkligen älskar Haflingers.Det blir en sån och en Shetlandsponny i framtiden helt klart.
Underbara hästar har ni :banana:
 
Sv: Haflinger

Inget pass? Är hon brännmärkt? Kolla om honär chippad de är noga med det i Österrike,problemet är bara att de avläsare som finns generellt i Sverige inte funkar på de Österrikiska chippen./L

när vi köpte vår flinga fick vi reda på att hon var chippad i tyrolen.
nu är hon chippad i sverige oxå för "chipparmannen" kunde inte hitta något chip.. så min har 2 chip:idea:
 
Sv: Haflinger

Hon bockar för att få slippa...
Min flinga är oxså snubblig,skodde henne med PG-beslag i slutet av förra sommaren och det var efter det som vi brakade omkull. 4 veckors sjukskrivning och ett luxerat nyckelben.:eek: Nu har hon vanliga sulor och jag försöker se till att hon inte går så mycket på bogen,men hon är framtung.
"Noppliga" är båda tjejerna är det fler som är det? Det tuggas på allt fr tygar till matte. /L
 
Sv: Haflinger

Söt men hon har börjat att visa humör!
Är visst inte mycket hanterad öht så vi har fått börja om från början efter ett par vådliga luftfärder för dottern.
Det gick bra i början men nu så testar hon för fullt,men kärvänlig att pyssla med är hon. Synd att Golden Tinka bor så långt bort annars hade jag bett henne om hjälp:idea: /L

Den nya förmågan har ett underbart huvud! men visst saknas det muskler...
Ska bli kul att se henne efter betet!;)

Bockningar verkar va populärt hos haffisarna!
Åkte i backen senast förra veckan, då gammeltanten hade rodeo med mig i paddoken:smirk:
Hon lugnar sig säkert med tiden!:)
 
Sv: Haflinger

"Noppliga" är båda tjejerna är det fler som är det? Det tuggas på allt fr tygar till matte. /L

Ja, rättså. Min kan inte låta bli att dra ner saker, knyta upp knutar, öppna garderobsdörrar (i stallet alltså:D ), etc. ALLT som hon räcker till från boxen måste undersökas. Hittills har hon dock inte förstört något. Igår morse, t. ex, låg grimma och grimskaft (som jag hängt för nära boxen) nedtrampad i spånen, men alldeles hela.
 
Sv: Haflinger

Vilken alldeles underbar hingst, vill haaaaa! Kanske ska satsa på en riktigt snygg haflingerhingst nästa gång istället för en PRE :love: :angel:
 
Sv: Haflinger

Den tar vi gärna som pappa! Man blir lite fölsugen:
Men efter den sena kastningen förra året så ligger jag lågt med fölplanerna.
Jag får ängna mig åt "den lilla" ist,hon får fungera som substitut:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp