Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har en haflinger här. Tycker de verkar fina och lagom stora.
Men rent generellt hur är rasen? Har fått känslan av att de är lite vassa i psyket.
Sällan läst någon till salu som verkligen låter bra.
Vad är era erfarenheter.
Vet givetvis att det är individuellt.
Det beror nog på individ och utbildning hur de lämpar sig till tävling. Vår haflinger rör sig över medel och ger en jättebra ridkänsla.Vi har två stycken hemma på 29 och 24 år älskar haflinger. Dom är enligt mig inte de minsta vassa däremot tendens att bli väldigt piga samt bussa. Men det tycker jag går ihop med deras enorma arbetsglädje och vilja att vara till lags. Förövrigt är de "en billig ras att hålla" (oftast). Tycker dom överlag är underskattade då de oftast inte lämpar sig för de högre tävlings nivåerna. Men som hobbyhäst är de helt fantastiska
Hahahaha det stämmer in bra på vårt halingersto vi har jobbat hårt med uppfostran men trots att hon bara hanteras av vuxna och alltid har, så vet hon precis vad hon kan göra med vem.Min fd stallkompis förklarade sin haflinger som hälften sto, hälften åsna...
Jag red henne aldrig mer än att tex provhoppa ett hinder så kan inte uttala mig så mkt där, men vad man såg så var det en skogsmaskin där bensinen aldrig tog slut. Springa fort och ta sig fram överallt, stenhårt pannben, hoppar för småfåglar men rör knappt öronen när en gubbe fäller ett träd alldeles bakom rumpan. Plöjer gärna bara på och bufflig och ställer sig på en nästan. Matglad och blev tjock av att lukta på hö. Lite exem.
Hon hoppar, kör, och har startat nån distans.
Om man tänker tävla haflinger mot ponnyer så kan den säkert hävda sig väl, däremot är det väl bara att konstatera faktum att det nog är svårt att konkurrera med halvblodshästar på högre nivå om man tävlar dem som ridhäst.Det beror nog på individ och utbildning hur de lämpar sig till tävling. Vår haflinger rör sig över medel och ger en jättebra ridkänsla.
Ja, jag menar som ponny.Om man tänker tävla haflinger mot ponnyer så kan den säkert hävda sig väl, däremot är det väl bara att konstatera faktum att det nog är svårt att konkurrera med halvblodshästar på högre nivå om man tävlar dem som ridhäst.