Haflinger som hopponny?

Sv: Haflinger som hopponny?

Ja och fördomarna gör ju att inte så många har dom så dom som går höga klasser är väldigt speciella:)

Haflinger sm eller Haflinger Mästerskapen som det heter, hålls i år på Strömsholm, samtidigt som haflingerföreningen har riksutställning, premiering och generalmönstring. Många haflinger alltså! :) Själva mästerskapsklassen går i LB, c-ponnyhöjd tror jag, så var det i allafall på min tid. Hihi. Läs mer om det här.

Tror det finns strax över 1000 registrerade haflinger i Sverige.

Senast ändrad av en moderator:

Haflinger funkar alldeles utmärkt för hoppning... Min häst löshoppades 1,20 som 4åring och när han var 5 hoppade vi banor på 90 cm. Tyvärr har vi inte kommit längre pga att vi aldrig haft en hoppsadel mer än 2-3 lektioner i sträck.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Wenniz
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 776
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka