Haflinger som hopponny?

M

M9s3

Hej!
Jag funderar på å köpa en haflinger, men undrar om ni tkr att de e en bra hopponny? Skulle gärna vilja veta om nån tävlar nån haflinger, å vilka klasser!:)
Lägg gärna oxå in lite hoppbilder på eran haflinger:smirk:

Sv: Haflinger som hopponny?

Jag vet en renrasig haflinger som gick LA hoppning och LB dressyr. Det var jätteroligt att se. Tror t.o.m. dom var placerade i LA på honom

Har ridit en haflinger som var duktig på att hoppa och vara duktig i dressyren.
Den hästen tävlar nu med sin nuvarande ryttare Lb eller om det var La i dressyren. Har tävlat upp till Lb i hoppning. Men efter en olycka så har de bara tävlat dressyr. Och det går bara bättre o bättre i klasserna för dem. Så de kmr att komma långt.
Men den haflinger är av en lätt typ. Så det är nog det som gör att den kommer upp i klasserna plus en duktig ryttare också.:rofl:

jag skulle nog också satsa på en lättre typ
tror säkert det kan bli en fin tävlingsponny :)

Hade en haflinger ett år och har aldrig sett en sådan hoppteknik, finns så mycket fördomar om att dom är för tunga för att hoppas osv
Hon var 144 men hoppat 125 på träning men tävla banor på 1m och i dressyren tävlade jag LB med plac och var på väg att utb tom LA

Jag älskar haflingers och kan varmt rekomendera den rasen!

läger in en liten bild på min fina saknade helga som liten bonus;)

8323930.jpg

I mitt stall står det en Haflinger d-ponny, som har gått msv A hoppning. :)

I Bollnäs finns en C-ponny, Knappekullans Waqero, som hoppas msv har varit på Strömsholm i lagSM final nu två år i rad. Med förra ryttaren gick den msvA fälttävlan (SM 2003) och var på Haflinger EM samma år

Hejsan.
Min lilla superponny tävlar Msv B hoppning, och har tidigare gått Msv A fälttävlan. Har man hittat en ras man gillar är det bara att hitta en individ som gillar att hoppa! :D

hopp1.jpg

03.jpg

Hans senaste tävling, LB:
blogg

Oj. Ja detta är alltså Knappekullas Waquero :love:

Senast ändrad av en moderator:

Hm. Kanske var det hans nya ryttare du såg. Jag har inte fått tävla honom sedan 2004. Jädrans åldersgränser! :devil: Tur jag skaffat mej en till haflinger som ännu är ungponny. :angel:

Så här såg vi ut 2003 på haflinger EM. (Det enda hinder som finns på kort är det vi totalrev. ;))
qrash.jpg

Detta är min blivande fälttävlansstjärna! :love:
15DSC_0142.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det kanske det var för det var på ponnylag -SM såg väldigt fin ut då iaf

hehe joo , de kan jun oxå behövas förstås!;) okej:) träkigt me ne olycka!:(

okej :) joo har hört mkt fördommar även jag, men tkr rasen verkar trelig så att;) men de lät ju bra, för vill ju gärna att ponnyn ska ha bra teknik, sen förstår ju även ja att de e från individ till individ, men ändå;)

Jag har en haflinger på 154 cm över havet ungefär, och lätt i typen.
Min kompistävlade han endel förra året och det gick kanon.
Prova de lite höjdhopp med han i vintras och då skuttade han över 117 cm och sen sa jag stopp för jag blev så himla höjdrädd när jag stog brevid!! :crazy:
Men kan absolut rekomendera en flinga till dig totalt underbara!!!:love:

Guu vilken fin ponny! :love: joo får föröka hitta en ponny me en sån hoppteknik!:D men de kan bli svårt;) hehe

gu va coolt!:D :Dhur stor är typ haflinger sm å sånt då? hur mkt haflingar finns de?

ojdå! joo men börjar bli säkrare å skärarre på de nu, gåller som sagt bara att hitta rätt individ;) men de verkar ju inte som dom har nå problem å hoppa iaf:D

Åh! Lilla Quesodjuret!! :love:

Här är en annan bild från haflinger-EM 2003, från terrängen.
Waqueroterrang.jpg

Kramdjuret! Gosdjuret! Pussdjuret! :love:

Kramar från "gammel-lillmatte"

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Wenniz
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 776
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka