Häva köpet?

S

SveaLisa

Jag sålde (bytte till ett föl) en häst för 1 ½ år sen. Hästen ifråga var 7 år och ett förflutet som avkastare och varit hos tre olika inridare innan den tredje lyckades (sadeltrång). Hon var genomgången av veterinär och t om ryggröntgad ua.
Hon har funkat jättebra hos sin nya ägare tills nyligen när hon föll tillbaka i sitt gamla mönster igen och slängde av när hon hade tränats hårt under en period.
Så nu är hon avställd och de funderar på att ta bort henne. Då blev jag som säljare orolig.. Kan de häva köpet och ta tillbaks hästen jag bytte mot?
Jag hade tre personer som hörde när jag berättade hennes förflutna men det står inget i kontraktet. Om det skulle visa sig vara tornutskott i ryggen te x..
Vad gäller? Snälla hjälp!! :bow:
 
Sv: Häva köpet?

Vet inte vad som gäller men jag tycker att du ska prata med dom och säga att du är villig att ta tillbaka hästen..
 
Sv: Häva köpet?

Jag sålde ju hästen för att det hade varit dessa problem och köparen var väl medveten om detta. Jag vill inte ha tillbaks hästen efter nästan två år. Jag har en ny häst som jag inte vill bli av med. Jag ville bara ha svar på vad som gäller juridiskt om tvist skulle uppstå.
 
Sv: Häva köpet?

Ok, trodde du ville ha tillbaka den, läste fel där.. sorry..

Men efter så lång tid bör dom väl inte kunna häva köpet tycker man?? Skulle så vara fallet så kan man ju inte våga sälja någon häst..

Tror inte du behöver vara orolig, ring en jurist så du får klara besked och slipper oroa dig i onödan...
 

Liknande trådar

Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 405
Senast: hastis1234
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 929
Senast: fijja
·
Ekonomi & Juridik Vi köpte en ponny som sades vara en trygg o säker barnponny, läromästare... Fick hem den, den hade löss,men det är behandlat! Dagen...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
14 886
Senast: mackan
·
Hästvård Gjorde nyligen utredning på klinik pga hästens reaktioner vid ridning. Åkte hem med pentosan (antiinflammatoriskt) som injicerades...
Svar
5
· Visningar
1 390
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp