Hästmänniskor: era mobiler

kolblakkur

Trådstartare
Då min iPhone håller på att ge upp är jag på jakt efter en ny mobiltelefon. Vill dock ha en mobiltelefon som är TÅLIG men ändå en smartphone. Så: stötsäker, vattentät och dammtålig. Dvs en mobiltelefon som klarar av att vara med i stallet.

Så kära medhästmänniskor, vad har ni för mobiltelefoner? Kan ni rekommendera eller avråda mobiltelefonen ni har?
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag jobbar ibland (loven) och pluggar till hippolog, = mååånga timmar med hästar & i stall ;) och Jag har iphone 5, har haft 4 också, och båda har fungerat bra. :)
Vattentäta är de dock inte, men jag har mobilen oftast i fickan när jag är i stallet, så den blir inte så blöt :P regnar det mycket får man ha mobilen så nära kroppen som möjligt så den inte blir fuktig. Har tappat båda två nån gång och det har också gått bra ;) är dock försiktig vilken telefon jag än har. Men iphone 5 ska klara stötar bättre än de andra iphone.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Det blir absolut ingen iPhone igen för mig, det kan jag säga ;) Vattentålighet är ett krav från min sida.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Min nästa blir nog en Samsung X-cover. De nya har riktigt bra prestanda...har en vanlig Samsung S3 nu. Funkar jättebra men tål inte vatten.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har SE Xperia Active. Tappar den i golvet minst en gång om dagen, använder i regn/med blöta fingrar, är med i stallet varje dag, liten och smidig att ha i fickan. Har fått byta skärmen en gång för att den lade av (inte gick sönder alltså), gick dock på garantin.
Är överlag nöjd. Lite liten att sitta och surfa mycket på och min blir ibland lite seg i reaktionen på touchen, men tålig är den!
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har en Samsung Galaxy S4 och jag är väldigt nöjd med den hittills. Dock har jag varken planerat att tappa den eller dränka den så det var inte så viktigt för min del. Har endast haft en trasig mobil under alla år så jag antar att jag är bra på att få dem att hålla.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Har också en SE Xperia Active, nöjd är jag! Smidig storlek för att ha med i lilla ridbyxfickan, åkt i backen otaligt många gånger från olika höjder och i olika hårdhetsgrader på marken ;) Funkar bra med vatten. Har haft den ett tag så ibland kan den bli lite reaktionsseg, men inget som egentligen stör. Vill man däremot använda sin telefon till mycket surf, så är skärmen lite liten kan jag tänka.

Men jag vill ha den som telefon och det är bara bonus med alla övriga grejor :)
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Sony Ericsson xperia active, helt perfekt, lagom stor att ha i en ficka, stöttålig, damm och vattentålig. Tar toppenbra kort med.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har en Xperia Active, sjukt tålig telefon!!
Var tvungen att teckna ett nytt abonemang då mitt gamla löper ut och valde då att lägga till en ny telefon också, trots att den gamla fortfarande funkar som en klocka. Blir den nya Xperia Z men är lite tveksam till att den är lika tålig som Active. Återstår att se, kommer hem nästa vecka.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har hästar som yrke och tillbringar dagarna i stallet från morgon till kväll året om.

Har sedan i början av året haft en iPhone 4S med LifeProof-skal. Tappar den ständigt i stengolvet och hagar och sköljer av den under vattenkranen då och då när den blir smutsig. Ett rejält skal som tål regn, rusk, stötar och damm var en nödvändighet för att jag öht skulle våga skaffa en iPhone då de inte är så tåliga.

Det har hittills funkat hur bra som helst och jag är jättenöjd! Har aldrig gillat en mobil så mycket som den här.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Min Samsung är både vatten, damm, stöt och klant tålig :D
Har tappat den i vattenbaljan några gånger, tappat den i snö, från hästryggen, den åker i stengolvet minst 5ggr om dagen och den innehåller nog mer halm böss än mina gamla gummistövlar.
Haft den i snart 2 år och den fungerar finfint. Har den i fickan varje ridtur och den är enkel att peta på även med handskar.

Vet inte vilken modell det är dock, fick låna den av min syster då min blev stulen.. men jag går blivit bra glad i den nu ^_^ och tror inte att min syster vill ha tillbaka den :p
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Sony Ericson xperia Active har jag! Skitbra!! Uppfyller alla dina krav o dessutom billig! Typ 1500-2000 utan abonnemang. Blivit tappad från hästryggen MÅNGA GGR, doppad i vatten (vattentålig) osv, överlever än idag! :) Dessutom snygg och funkar gott o väl att surfa med osv. Inte jättestor display dock.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Har med en Xperia, en arco s. Dock är skärmen repig numera men det är mer skönhetsfel, inget jag tänker på när den är igång.
Sambon har en vattetålig Samsung, den har extremt dålig antenn så han har fått låsa den på fem för att kunna ringa
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag jobbar ibland (loven) och pluggar till hippolog, = mååånga timmar med hästar & i stall ;) och Jag har iphone 5, har haft 4 också, och båda har fungerat bra. :)
Vattentäta är de dock inte, men jag har mobilen oftast i fickan när jag är i stallet, så den blir inte så blöt :P regnar det mycket får man ha mobilen så nära kroppen som möjligt så den inte blir fuktig. Har tappat båda två nån gång och det har också gått bra ;) är dock försiktig vilken telefon jag än har. Men iphone 5 ska klara stötar bättre än de andra iphone.

Hur klarar femman kyla? 4s var ju så känslig för kyla tyckte jag, jobbade ju ute förra vintern väldigt mycket så nu befarar jag samma problem med femman.:(
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har en Samsung Galaxy Xcover II, har haft den i ett halvår ungefär och är mycket nöjd. Har förvisso inte utsatt den för några extrema test än men vatten (spöregn och dusch) tål den, och den har tappats i golvet/marken många gånger utan en skråma. Prestandamässigt kan jag inte säga så mycket annat än att den är fullt tillräcklig för mig och inte har krånglat hittills. :)
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Samsung Galaxy S4. Snygg, bra och har allt. Sen finns det ju bra skal och fodral att ha den i också. :d
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

kl

Har också en Sony Ericsson Xperia Active och instämmer i hyllningskören :D. Min är 2 år gammal och fungerar fortfarande prickfritt. Tål stallmiljö jättebra, dvs damm, vatten o stötar, har tappat den ett otal gånger, fungerar bra i regn och med blöta fingrar. Liten och smidig och får plats i alla fickor. Jag har det lite gummerade svarta skalet som ger ett bra grepp, toppen när man ska hala upp den ur fickan på hästryggen.

Håller hårt i den mobilen, fick lite hicka när den häromsistens var till syns död :nailbiting: men efter ett garantibesök på verkstaden kom den tillbaka med ny framsida och är som ny
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Beroende på HUR smart du vill ha din smartphone, så ha ju Sony 2 tro jag vatten/stöttåliga mobiler som oxå är bra att surfa med. Xperia V och Z...sen är väl någon ny på gång tro jag... ZR...
Min bror har V, har duschat och badat med den för att testa den och den fungerade efteråt men han har fått haft den inlämnad EFTER det, vad det berodde på är osäkert. Han har problem med mikrofonen på den oxå tro jag.

Sen har ju samsung kommit ut med en s4 active, det är en vatten/dammtålig mobil med bra övriga grejer.

Sony xperia active har jag många bekanta som haft problem med,
dom har haft problem från första början och fått lämna in den så många gånger att dom blivit erbjuden att byta mobil.
Men dom har inte pajat för att dom blivit blöt,tappad eller dylikt så på det viset kanske dom är bra:p
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har en Xperia acro s, stöt,damm och vattentålig! Den har åkt i backen MÅNGA gånger, varit med ute på ridturer och träningspass i hällregn och håller toppen. Har tom tappat den från hästryggen i full galopp på grusväg ;)

Jag tittar efter ny telefon nu och kommer enbart välja bland de vattentåliga från Xperia! Så skönt att slippa bry sig om regn! Och jag har väldigt svårt att hålla fast telefonen o skulle inte klara krossad skärm vid varenda fall! (fast nu har jag skaffat senilsnöre o det har räddat en del fall.... :D )

Enda nackdelen med Xperias vattentåliga lurar nu är att de är så stora! Vem kan ha en femtumsskärm i ridbyxfickan lixom?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 731
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 775
Senast: Juli0a
·
IT & mobiler Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 387
Senast: _Taggis_
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 176
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp