Hästmänniskor: era mobiler

Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Hej!

Jag har mot alla odds lyckats hålla min iPhone vid liv i typ 2 år. Den har ramlat i vattenhinkar, varit ute i ösregn, trillat av hästen (ok jag tappade den), åkt i backen otaligt antal gånger, både i grus, asfalt och klinkers hemma. Den är hårig, dammig och funkar ÄNDÅ!!(!!!).

För att åstadkomma detta har jag bara satt på ett relativt snyggt skal och en sån "skydda-glaset-plast". Skalen går förstås sönder lite då och då, men telefonen har hållt.

/Lavinia, som verkligen inte är rädd om sin mobil!
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Köpte 5an i våras så än så länge vet jag inte hur den fungerar i kyla ;) återstår att se! Bor just nu i Jämtland så vi har väl snö om 2mån eller nått :)
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Har en samsung S3mini. Den är med mig överallt. Är jättenöjd med den. Den har bra storlek också så den får plats i fickorna. :)
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har sony xeria V som är vatten/dammtålig, till och med IP-klassad, men enligt tillverkaren inget extra skydd mot stötar. Fast jag har satt på skyddskal och har tappat min x antal gånger nu och den råkar ut för vatten lite för jämt.
Och sen har den överlevt det stor testet min sambo har nu haft sin likadana mobil mer än tre månader, och då är det tåliga telefoner. Vet inte hur han gör men han dödar det mesta i mobilväg inom tre månader. :crazy:

/Camilla
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har en Nokia Lumia 920 som både har blivit blöt och åkt i backen ett antal gånger utan problem. Har i och för sig silikonfordral till den, men betonggolvet har inte lyckats ta kol på den än i alla fall. *peppar, peppar*
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Galaxy S3 här, mycket nöjd. Inte marknadsförd som stöt/damm/vattentålig, men jag har varit noggrann med att alltid ha en rejäl flipcover på den (just nu har jag plånboksvarianten) så den klarar stötar. Vad gäller damm och vatten så blir den regelbundet dränkt, nerskitat, får vara med när jag städar boxar och kaninburar, den har aldrig klagat :). Sjukt imponerad är jag! Inte ens något problem med högtalare, fast jag varit mycket nervös över det efter att ha städat ur kaninburar med torrare-än-torrast-stallpellets-damm.

Tappar den i backen minst en gång per dag, har klumpiga händer. Inga sprickor, repor eller funktionsnedsättningar :). Så köp en Samsung och ett bra skydd till den är mitt tips ;).

(plus att Samsung klarar kyla/värme bättre och har mycket mindre mystiska problem än Ajfåns ;) )
 
Senast ändrad:
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag tror att nyckeln till framgång är ett bra skal. Sen stoppar du bara in din favoritlur i skalet.
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har en Sony Xperia Go, som ska vara både vatten- och dammavisande. Mycket nöjd med den (den är stöttålig också, jag har tappat den x antal gånger :angel:). Det enda minuset med tanke på hästeriet är att den har varit klumpig att släpa med sig nu i sommar, när man kanske inte har så mycket kläder att förvara den i när man rider (men det lär ju vara samma problem med vilken Iphone som helst, jag hade en Xperia mini innan, så för mig är denna stor).
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har alltid tidigare dödat mina mobiler ganska omgående, även om den höll i flera år så har jag tom lyckats slita ut en "hajfena" en gång i tiden :o

Så jag har då varit väldigt skeptisk mot alla telefoner med touchskärmar öht eftersom det då är mer som kan gå sönder.

Min nuvarande, en liten ZTE har dock överlevt överraskande länge (ca 1 år) -Jag gav den max 1 månad från början :D

Men jag använder ju min telefon primärt för samtal och för att vara nåbar, surfar nästan aldrig eftersom jag föredrar att göra det från en riktig dator med ett riktigt tangentbord och fungerande mus och en skärm som inte går att gömma bakom typ en handflata... Och utan värdelösa automatiska stavningsförslag :cautious:
 
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Sony har ju endel vattentäta smartphones den pappa har är inte så fasligt stor, annars så ska det finnas en Samsung S4 Active som är bl.a. vattentålig!


Tillägger att jag har Samsung S3, har hund, rider iallafall en gång i veckan, har haft den på festivaler och jobbar som maskinoperatör i en varm fabrik = en hel del svett och hög värme på telefonen! Tappade den x antal gånger, har copters displayskydd på enbart, om jag inte känner för att ha nått fint skal, har haft den i över 1 år och förutom diverse problem som funnits sen start men jag har inte orkat lämna in och diverse fula märken på kanten efter alla fall så är den hel och ren!
 
Senast ändrad:
Sv: Hästmänniskor: era mobiler

Jag har en HTC Wildfire, som fått hänga med sedan sommaren 2010. Enligt tillverkaren är den inte mer tålig än andra smartphones, inga "specialfunktioner" såsom extra vattentålig. Men jag har tappat min i snö, ridit i ösregn utan regnkläder, använt den med blöta händer och ute i regn/snö, tappat den både i golvet och marken lite hit och dit. Skalet har ett par små fläckar där färgen skadats/lossnat, men skärmen (som inte skyddas av plast) är hel och mobilen funkar oklanderligt. Nån gång om året öppnar jag skalet och blåser ut damm/hästhår.. :p Den går ner i ridbyxfickorna på alla mina ridbyxor, utom det par som har fickorna på sidorna (dvs, dragkedjan går lodrät istället för vågrät).

//Liten, som aldrig kommer att köpa en svindyr mobil - jag är för klantig med den stackar'n :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 731
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 775
Senast: Juli0a
·
IT & mobiler Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 387
Senast: _Taggis_
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 176
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp