Hästar som äter onormala saker

Sv: Hästar som äter onormala saker

en häst jag hade ääälskade turkisk peppar-godisar...
min nuvarande häst äter spån precis som någon annas häst gör här i tråden...och äääääälskar pellets! får hon betfor/morötter/äpplen och pellets så äter hon pelletsarna först :)
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Båda mina fullständigt älskar kaffe men man får försöka hålla undan koppen i tävlingssammanhang.

Sockerbitar ratas. Päron och krikon är gott (fast krikonkärnorna spottas ut).

Vår ene älskar apelsiner, den andre tvingar i sig apelsinerna bara för att kompisen tycker det är gott.. Bananer äter väl de flesta?
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

*kl*

Jag har haft en häst på foder som älskade popcorn och saft! Han tog en flaska och halsade om han fick! :eek::D
Hallonbuskar och annat godis som var surt var också poppis!

Min nuvarande egna häst har en ganska sträng diet, inget socker och inte onödigt mycket äpplen pga syran. (Visst, kommer en familj som är vänner till familjen och har med sig socker kan hon väl få en bit eller två) men har hitils inte ätit det.

Hon avgudar morötter och pellets! Blir GALEN när hon ser eller hör ljudet av dessa! ;):d
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Haha min har då aldrig prövat banan än men får väl lov att ge henne en ! ;)

Är det nån som vet ifall brännässlor(råa) är farliga för hästar?
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min shettis blev en höst HELT tokig i svamp... Hon kastade sig över svampar när vi var ute och körde eller promenerade, sen var det nästan omöjligt att få henne att fortsätta gå innan hon hade ätit upp... Jag bad till högre makter att svampen inte var giftig varje gång, man han liksom inte med att se svampen innan hon hade kastat sig över den...

En ponny jag red förut tyckte om öl berättade hennes ägare...
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Jag tror det var i Ridsport jag läste om nån test de gjort och banan var den smak hästar uppskattade mest.
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Sedär då vet vi varför det är nordis favoritfrukt, han har även ätit apelsiner vattenmelon och jordgubbar och smultron. Och leverpastejsmörgås - kanelbullar och dricker gärna öl

En av mina som är död - kallade vi plommonkungen. Varje morgon sprang han til plommonträden - skulle vara först - han spottade ut kärnorna också
Mina unghästar brukar vara intresserade av det jag äter - framförallt tycker de att det är spänannde att dricka ur flaska. Mer och Cola tycker de om.
De vill vara med.
Havrekakor var väldigt gott de misslyckade gjorde stor succe- men inte ostbågar
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

jag tror inte det mina äter dem vissna på vintern. Man kan ju göra nässelsoppa :)
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min gammelponny äter de mesta han får tag på.

ngra ex:

Bananer
Kaffe
godis
Älskar glass! Spelar ingen roll vad det är för slags glass, allt går ner.
Saft
korv
M.m.
Kan inte komma på allt han proppar i sig.

Mamma hade en häst som älskade iordninggjord bakpotatis och hästkorv.
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min häst tittade konstigt på ryktstenen så jag tänkte 'ah hon vill väl lukta på den'. Sträckte fram den och sa ' den är inte alls farlig' och vad tror ni hon gör? Jo tar ett stort hugg och börjar tugga i sig halva.

Ibland undrar man ju .. :grin:
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Det vet jag hästar som har gjort också ;)

Men annars går ju lakris och läsk alltid ner. Hade en häst som var rädd för riskakor och hästtårtor (mkt märkligt...;)). Vår häst är rädd för multivitamin (det luktar livsfarligt! ), men äter upp avmaskningsmedlet om man lägger en näve havre uppepå :d haha
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Alltså hur gör ni när ni ger era hästar läsk/kaffe osv? Häller ni det i en hink och serverar eller låter ni hästen slicka av toppen på burken eller? :laugh:
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

*kl*

En shettis i stallet där jag hade min första sköthäst älskade öl. :D
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

kl.

Vilken passande tråd för min häst ;) Han äter ALLT till mattes stora förskräckelsee :eek: (tack och lov bara saker som är "tillskott". Alltså äter han inget giftigt i växtväg)

Allt jag har erbjudit honom har gått ner. Men vissa saker gillar han mer.

M&M s
Chips
Mackor
All frukt
Öl
Yoggi yalla (blev helt galen när han fick det)
Havre mjölk
Glass
Sallad
Mackaroner
Plockgodis

+ mycket mer som jag inte kommer på.

Allt fungerar, men om han tycker det är extra gott brukar han pussa mig i ansiktet (hela tungan över min fejja xD) efter han har fått det för det för då vet han att han får mer ;):love: Gulle hästen!
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

i handen.

Inget jag rekomenderar att fodra med, men ber de att få smaka så får de
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Okej! :)


Nja, alltså själv tror jag att hästar fungerar som människor när det gäller mat. De matälskande, lite mulligare hästarna som rent av avgudar mat äter ju i princip allt de får. Däremot en kräsen häst/människa låter bli det mesta och vill bara ha det godaste.


Edit: Min häst tillhör den övre kategorin :angel:
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Vi har haft många hästar som ätit märkliga saker men mest spektakulärt är nog en utav mina ponnyer som skulle dö för en påse polkagrisar eller kryptoniter. Hade en annan ponny som älskade Snickers.

En av unghästarna satte i sig flera meter julgransglitter en gång men det var knappast något roligt. Jag fick ont i magen för jag blev så nervös men hästen klarade sig tack och lov utan skador.

Mvh JV
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

I krubban har det ju hänt att man hällt i, men även i hink. Ibland blir de rädda för kolsyran, då är det ju bra med krubban/hink så att kolsyran avdunstar :angel:
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

*KL*

En av hästarna i stallet var galen i Vicks Blå. Det luktade i hela stallet när han hade fått några stycken. Och han fick en väldigt fräsch andedräkt!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 982
Senast: Bison
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 822
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 327
Senast: Sonic76
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp