Hästar som äter onormala saker

T

Tooveee

Bara min häst som älskar rabarber och andra (god)saker?
Hon tuggar i sig hela rabarben inkl. blad. :o Hon kan inte må bra, rabarber är ju sura som bara den.

Vet en shettis som åt korv och saltlakrits. Dock var det småungarna som matade honom. :crazy:


Gillar era hästar ovanliga saker ? Dela med er!! :laugh:
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min förra häst åt typ allt. Hon gillade att äta klubba (och glass) direkt från pinnen och dricka festis ur sugrör. :D
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min häst åt korv med bröd varje hubertusjakt;) Skinkmackor gick också ner, och glass, både isglass och gräddglass. Mina pållar hade även en hage där det ramlade ner lite plommon, mycket uppskattat! Fast kärnorna spottade omsorgsfullt ut...
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Rabarber bladen är mycket giftiga för både hästar och människor så se till att den inte äter några sånna.

Min häst äter ALLT och då menar jag verkligen allt, det gäller att hela tiden se till att dom inte kan komma åt några giftiga/farliga/olämpliga saker att äta. Tex hålla koll på vilka växter som är giftiga och ta bort dom från hagen
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Rabarber bladen är mycket giftiga för både hästar och människor så se till att den inte äter några sånna.

Min häst äter ALLT och då menar jag verkligen allt, det gäller att hela tiden se till att dom inte kan komma åt några giftiga/farliga/olämpliga saker att äta. Tex hålla koll på vilka växter som är giftiga och ta bort dom från hagen

Men oj! Då äre slutätit med rabarber!
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Jo, glass gillar hon. Speciellt vanilj! :p
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Jaa Man har ju råkat ut för att ens häst har käkat upp glassen för en :p

för några år sedan så bjöd jag min shettis på Jordgubbs Cider, utan alcohol(stavning) då (ung och dum som man var..). Men oj vad hon drack!

Har även hört någons kompis häst som åt upp en en macka med hästkorv på! :eek: fast om nu det är sant vet jag inte..
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Många reagerar på att min häst äter banan, men det är väl vanligt att hästar gillar det?

På tävling stoppar min häst i sig vad han kan tänkas sno åt sig. Korv med bröd, skinkmacka, kaffe, fisherman´s friend, choklad hade han gärna ätit men det får han inte, vill ju inte fastna i dopingkontrollen.

Sen jag började ge honom nässlor (torkat) har han fått smak på det o käkar nu färska nässlor i hagen, drar gärna upp rötter o allting o slukar.

För att nämna något, listan kan göras lång..

Mina andra hästar har hittills varit ganska normala i kosten :p
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Många reagerar på att min häst äter banan, men det är väl vanligt att hästar gillar det?


Jaa för mig är det då vanligt, :D



Kom på att mina pollar även äter(kanske inte är så ovanligt men):

apelsin (ena hästen hittade en apelsin på marken en gång och han stoppade in den hel i munnen och såg alldeles hel lycklig) Jag måste få fråga, är skalet farligt för dom?
Vindruvor
Russin
hallon
vinbär
potatis
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min första häst, en nordistravare, gillade allt möjligt. Hon drack te, åt grillad korv, älskade nygräddade scones till exempel.Gurka, fralla var annat som var populärt.
Både hon och hennes dotter älskade rönnbär. De visste precis var alla rönnar fanns.
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Apropå apelsin, min första häst lyckades med konststycket att skala en stor apelsin och spotta ut skalet i ett stycke. Jag trodde inte mina ögon utan tog upp skalet och lade ihop det. Jodå, det blev en hel apelsin.
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min häst äter tyvärr spån.


I övrigt så äter hon nästan allt. Fast häromdagen så spottade hon ut havre när hon fick en näve. Knasponny.
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min pålla var väldigt tiggig i början, så hon försökte tigga till sig en Turkisk peppar... till slut fick hon en... Hon gjorde en skojig min - sen ville hon ha en till :D
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Min häst är väldigt kräsen av sig och äter t.ex bara en sorts knäckebröd, vägrar sockerbitar och mintkarameller (som min förra häst älskade) och de få gånger han provsmakar något "konstigt" så spottar han ut det rätt snabbt igen och ser allmänt förnärmad ut för att jag har bjudit honom på något så äckligt.

Men EN sak äter han gärna, och det är lingongrova med prickig korv! :eek: Jag brukar naturligtvis inte mata honom med det, men jag hade fullt sjå att ha min macka ifred när vi var på picknick med hästarna. :p
 
Sv: Hästar som äter onormala saker

Inte så konstigt att de gillar banan, men min äter skalet också :p

Tistlar uppskattas också av de flesta hästar! Finner det mkt lustigt men de gillar't.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 982
Senast: Bison
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 822
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 327
Senast: Sonic76
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp