Hästar inomhus (bostaden)

Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Nej, inte inne i huset men väl i sadelkammaren. Det är 2 trappsteg upp och min häst stod neranför och tittade på mej. -Men så kom då, sa jag till honom och han gick upp för trappan och in i sadelkammaren!
Nu är ju inte sadelkammaren så stor så han kunde nätt o jämt att vända där inne för att komma ut. ;)
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Shetlandsponnyn går lös i trädgården på sommaren och om dörren är öppen går hon in. Hon har tex kommit in i vardagsrummet när vi ätit middag. :)

Nordsvensken har klivit in med framdelen i hallen men där har jag fått stoppa henne, det blir en väldigt snäv sväng vidare och hon är för stor att ha in.
Dom betar precis utanför dörren på sommaren och då sticker hon gärna in huvudet och tittar efter oss, i dörr eller fönster.

Ingen av dom är rädd för trånga utrymmen utan knallar gärna in överallt. :)
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Haft ganska stor minishettis i köket:) Trappan in är tre steg (stentrappa) och ganska höga steg drygt 20 cm, så det är lite klurigt tyckte han:grin:
Är nog den enda hästen vi kan ta in, de andra skulle braka igenom golvet:angel:
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Så tycker min häst att hon ska få göra. Hon tittar alltid långt efter mig när jag går in och är avundsjuk på hunden för att han får följa med in. Får hon möjlighet så stoppar hon gärna in huvudet i hallen :love:
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Min lillebror och hans kompisgäng fick sig en överraskning för ett antal år sedan då min första Arab fortfarande var i livet.

De hade ett så kallat LAN (sitter i samma rum och spelar på sina datorer, gärna flera dygn i sträck med väldigt lite sömn och utan näringsriktig föda :crazy:), min brorsa gick över gräsmattan mot huset där det "lanades" och fick utan sin vetskap med sig min Arab som just då betade på tomten.

Brorsan går in till sina kompisar och det gör hästen också, mitt bland sladdar och annat jox, jag var tätt bakom och kunde ropa ut hästen ganska omgående men killarnas miner alltså... :rofl:

Tänk er själva att ni stirrat på en skärm i flera dagar och när ni tittar upp står det en vit häst mitt ibland alla datorer :eek: :laugh:
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Hahahahaha, vad jag skrattade när jag läste det!!!! :laugh:

Dotterns minishettis Flower begrep snabbt att man fick morötter i köket. Hon lärde sig på nolltid att gå upp på altanen, trycka mulen mot dörrhandtaget och knalla in i köket. Helt obekymrad var hon, dock inte jag eftersom jag alltid var bekymrad över att hon skulle lägga en hög på köksmattan .... Så vi fick begränsa hennes "lösgående" i trädgården!
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

När jag var i tonåren hade vi en extra lägenhet i samma byggnad som vi hade stallet. Ytterdörren till lägenheten var bredvid ingången till stallet och en dag när jag skulle släppa in hästarna blåste stalldörren igen när två hästar hade hunnit in men inte den tredje. Hon sprang då vidare, in genom lägenhetsdörren och i slutet av hallen hade vi en dörr in till en gillestuga med tillhörande bastu. Min pappa hade precis avslutat ett jobb med att lägga ny klinkers på golvet i gillestugan, och för att inte hunden skulle gå in där hade han ställt en soffa precis framför dörren. Hästen (1-årig fjordhäst) hoppade helt sonika över soffan, travade över pappas nylagda klinkersgolv och vidare in i bastun där hon lyckades vända genom att klättra upp med frambenen på bastubänken och sen travade hon, efter ett par glada bocksprång, över golvet igen, hoppade över soffan och ut!
Vi bodde kvar i huset i flera år och påmindes ständigt om hennes framfart när vi snubblade till i någon ojämnhet i golvet eller såg hovmärkena i bastubänken :)
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Brorsan går in till sina kompisar och det gör hästen också, mitt bland sladdar och annat jox, jag var tätt bakom och kunde ropa ut hästen ganska omgående men killarnas miner alltså... :rofl:

Tänk er själva att ni stirrat på en skärm i flera dagar och när ni tittar upp står det en vit häst mitt ibland alla datorer :eek: :laugh:

:laugh::laugh: Kan se det framför mig:
"... Öh.. Dude.. Jag tror vi har varit vakna för länge, jag börjar se saker.."
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

kl


Bara i pannrummet, men ändå!
Planerade att försöka få in honom i köket, men det hade blivit lite väl många trappsteg och mamma lyckades övertala mig om att han faktiskt var för tung! Men en vacker dag kanske...
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Ja min visste ju att det fanns kakor inne så när han kom in i hallen fick han backa ut , tror jag.
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Japp :D

Jag och min kompis tog in hennes shettis i huset och bjöd på bullar!

Vi tio år gamla vid tillfället ska tilläggas som tyckte det var en bra idé men det tyckte inte hennes mamma som senare fann lustiga repor på parkettgolvet i vardagsrummet..
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Jag har haft hästarna inne precis hur många gånger som helst, fjordan hade jag som fotvärmare när jag satt i soffan och tittade på tv och hon låg nedanför och sov. Häst eller hund inne, sak samma, och mina har aldrig någonsin förorenat inomhus utan gått ut till sin "toa" och sen kommit in igen. Med ytterdörren öppen dygnet runt och hästarna på tomten så sov dom gärna inne i huset på natten.:)


Bara en liten varning, matglad ponny och öppen chipspåse är en dålig kombo, försöker man rädda chipspåsens innehåll så lägger sig ponnyn rätt över dom som sitter i soffan i sin jakt på chips. :laugh:
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Någon som har haft hästen inne i huset någon gång? :D

http://i.imgur.com/lccfKjN.jpg

Ja, av misstag.
Min lille Karl hade skadat benet och fick gå hemma på gårdsplanen i somras. När jag pratade i telefon med farmor, började det låta i pannrummet. Jag gick dit och hittade min halte Karl där. Jaja, vände honom med viss möda (pannrummet är litet, fri golvyta 1.5x2 meter eller så - tur att Karl är en islandshäst) och fick ut honom.

En stund senare satt jag på verandan och läste en bok. Hade ytterdörren öppen för att katterna skulle kunna gå ut och in.
Karl tog trappan upp och gick genom hallen in i köket och sedan in i vardagsrummet. Lätta bestyr att få ut honom igen, stängde dörren.

Skulle in i magasinet och greja men fick ge upp eftersom Karl ville följa med dit också.
Uttråkad häst? Nej, inte alls.
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Japp.
När Stråla var ca 7 månader kom hon in. Jag trodde hon skulle stanna kvar nere på backen men hon klättrade upp de 5-6 trappstegen och kom in efter mig och som synes var hennes mor också på väg upp.




Sen har hon varit på väg in i ett annat hus när hon var runt tre. Hon bangar inte.
 
Sv: Hästar inomhus (bostaden)

Underbara berättelser!!:laugh:

Måste bara berätta följande om djur inomhus (handlar inte om hästar ...)

Satt i telefon, minns inte med vem. Var på den tiden när telefonerna satt fast i väggen ...;)

Sommar, alla dörrar öppna. In genom altandörren kommer lilla hönsflocken, går kacklande in i vardagsrummet, tar en runda runt soffan och kacklar ut igen ... "Ooops, hönorna var nyss inne och vände!" säger jag till den jag pratar med.

Någon minut senare hör jag hur det klapprar på altanen. In genom dörren kommer våra två tackor och deras tre lamm, tar samma runda som hönorna, bräker lite förvånat och släpper några pärlor på golvet. Sen ut igen. ...." och nu kom fåren också!" .... säger jag till den förundrade människan i telefonen, som jag inte minns vem det var.:laugh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 245
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 652
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 337
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp