Häst gör sina behov när jag mockar

nordlingemma

Trådstartare
Hej! Har funderat på en sak när jag går bland hästarna och mockar. 9 av 10 ggr kommer min häst fram och bajsar precis brevid skottkärran. Otroligt hjälpsamt kan man tycka! Nu har den andra (har två hästar) börjat göra samma sak. Är det någon annan här inne vars hästar gör på samma vis?

I början tänkte jag att det var en slump. Men nu känns det verkligen som att hästarna gör det medvetet. Jag tycker det känns gulligt på något vis, vad tror ni?
 

Bifogade filer

  • IMG_9937.jpeg
    IMG_9937.jpeg
    404,7 KB · Visningar: 40
Hej! Har funderat på en sak när jag går bland hästarna och mockar. 9 av 10 ggr kommer min häst fram och bajsar precis brevid skottkärran. Otroligt hjälpsamt kan man tycka! Nu har den andra (har två hästar) börjat göra samma sak. Är det någon annan här inne vars hästar gör på samma vis?

I början tänkte jag att det var en slump. Men nu känns det verkligen som att hästarna gör det medvetet. Jag tycker det känns gulligt på något vis, vad tror ni?
Har också hästar som gör så. Bekvämt men vet inte anledningen till varför de gör så men alla mina utom 1 har jag lärt att bajsa på samma ställe i boxen genom att lägga bajsen tillsammans på ett ställe, det tar ej lång tid innan de förstår så i mitt fall kan det ju vara att de ser och luktar det är en massa bajs i kärran och därför kommer dit.🙂
 
Har också hästar som gör så. Bekvämt men vet inte anledningen till varför de gör så men alla mina utom 1 har jag lärt att bajsa på samma ställe i boxen genom att lägga bajsen tillsammans på ett ställe, det tar ej lång tid innan de förstår så i mitt fall kan det ju vara att de ser och luktar det är en massa bajs i kärran och därför kommer dit.🙂
Så praktiskt! Min unghäst (valack) är en katastrof i boxen, bajsar överallt och gräver. Jag har testat att lägga bajs från min andra häst i hans box, men det har inte gett någon effekt. Kanske har jag gett upp för snabbt. Har du lagt hästens eget bajs eller någon annan hästs bajs på hög i boxen?
 
Så praktiskt! Min unghäst (valack) är en katastrof i boxen, bajsar överallt och gräver. Jag har testat att lägga bajs från min andra häst i hans box, men det har inte gett någon effekt. Kanske har jag gett upp för snabbt. Har du lagt hästens eget bajs eller någon annan hästs bajs på hög i boxen?
Det är jag noga med att ingen häst ska i ngn befintlig häst box eller lägga in ngn annans bajs osv. Upplever dom blir oroliga över det.
Jag tar deras egna bajsar och lägger i en hög i ena hörnan bak i boxen. Vissa tar det bara några gr för, vissa några månader 😅🤦‍♀️
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 064
Senast: mamman
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 497
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 329
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 349
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp