• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare rare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 7 438
Sv: Hackamore

finns det några regler man kan följa för att veta hur högt upp det ska sitta?
vad brukar ni kolla när ni kollar att det sitter rätt? jag har aldrig haft ett hack förut, och jag tror jag inte kan ta hjälp av någon heller för jag känner inte till någon som använder det häromkring :)

Titta på bilderna i mitt inlägg tidigare i tråden.
Jag brukar tänka att det ska sitta så att spännena är strax under kindbenen, sas.

Vi har problem med en av våra hästar, han har en "taskig" bild av bett i munnen, blir stel så fort han får ett bett av vilket slag som helst. Vi har säkert testat 10 st... Han är spänd o vill inte alls släppa i någon gångart alls. Har ja ett tredelat åker tex huvudet rakt upp i himmelen och har fått ha gramman genom hela hoppträningarna... Han gick hyfsat på ett gummipelham men de här med spändheten sitter ändå i. Förra ägaren red endast på hack då hon inte fick han att fungera på något.
Testade igår att rida på ett ponnyhack, som ja rider en av de andra hästarna på, visst en helt avslappnad häst var resultatet o noll koll för min del..
Åkte idag o köpte ett hack me långa resultatet var otroligt, han gick helt kanon, avslappnad o fin. Trodde ja satt på värsta dressyrhästen:D
Men de här med att just hoppa på hackamore, dem har ju en förmåga att "böja av" någon som har erfarenhet att hoppa på de? Ja red en av mina andra tävlingshästar på ett ponnyhack ända upp i 140 hoppningar, men hon böjde inte av!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 187
Senast: sweep
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den... 2
Svar
20
· Visningar
2 233
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 311
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 967
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka