kristin

Trådstartare
hej, min ponny är 3 år, han har strl ponny i grimma men shettis i träns, 10,5 i bett. Tror ni han kan ha strl ponny i hackamore? Random fråga men vill inte lägga massa pengar så kan han inte ha de

Oftast köper man själva hackamoret för sig och tränset för sig. Då hackamoret ska sitta ganska högt upp så brukar sidostyckena behövas kortas upp ganska mycket. Min häst har full i träns men behöver cob till hackamore. Man kan också köpa speciella sidostycken anpassade till hackamore. Dessa byter du bara mot de vanliga sidostyckena på ditt träns. Om du har ett passande träns så kan du ju testa att köpa ett hackamore i liten storlek. Det brukar finnas billiga begagnade hackamore. Men tänk på att hackamoret ska sitta högt upp för att inte skada känsliga delar av nosryggen.

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025