Hackamore, x-full

parellikusken

Trådstartare
Jag har en kallblodstravare med x-full på huvudet, är rätt grov på hela huvudet.
Det problemet som nu har uppstått är att jag önskar införskaffa ett hackamore, men hittar bara hackamore i storlek full. Finns det i x-full?
Förstår att de är ställbara, men till exempel hööks hackamore, skulle deras storlek full fungera till ett stort huvud?
Har ingen att låna av tyvärr.
Har någon tips till mig vart jag ska hitta ett stort hackamore?

Har själv haft samma problem. Jag har inte hittat några i xfull, men istället mätte jag omkretsen på alla i storlek full och tillslut hittade jag ett som var tillräckligt stort. Priset kanske var lite väl saftigt, runt 1000kr gav jag för det och det kommer från Stübben. Rekommenderas starkt!

Jag har bytt delar på mitt hackamore, t.ex. remmen under käken är utbytt (gillade inte kedjan). Tror du att den kommer passa okej på "framsidan" är det ju bara att byta bakremmen till en längre? Typ sporrem eller liknande kanske?

Jag har bytt delar på mitt hackamore, t.ex. remmen under käken är utbytt (gillade inte kedjan). Tror du att den kommer passa okej på "framsidan" är det ju bara att byta bakremmen till en längre? Typ sporrem eller liknande kanske?
Jag har tur att min tant som också egentligen drar x-full kan ha full på hackamoret, däremot tror jag som du är inne på att man kan byta remmarna, det är lite som ett bett på det sättet. :)

Min herre har rätt ofta x-full i träns, och har ett ganska stort huvud (framförallt breda ganascher och allmänt sett långt dito). Han kan ha full på hackamore, om det är utknäppt på ett av de sista hålen :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 084
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag tänkte att någon här kanske kan ha någon idé om varför det kan bli så, och om det finns något man kan göra åt det, andra mediciner...
Svar
11
· Visningar
3 136
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter