Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
@aliiz finns det någon specifik anledning till just syntetbett på hästen?
Annars så kostar ju ett novabett 1/3 del av beris och är i princip samma sak. Hade lätt köpt ett sånt billigt i första hand om du vill prova .
Precis som med beris rekommenderar jag att man har bettplattor på novat då det är så lätt och fladdrigt annars - betskivorna skapar lite stabilitet och skyddar mot de rörliga bettringarna.
Viktigt med bra tandstatus på hästen om syntetbett ska användas men det vet du säkert redan .
okej tack för tips, tänkte pröva syntetbett eller nu nova för de verkar som metall bett stör henne, hon har väldigt liten mun så vill ha så smalt och så snällt som möjligt. munnen är kollad så där finns inga fel utan jag har bara inte hittat rätt bett till henne som hon trivs med fast jag prövat en hel djungel.
Foder & Strö Hästen får redan lusern pellets, krafft muscle, lusern hack och mineraler + fri tillgång på hö.
Men är en väldigt gammal häst, så tyvärr...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.