hackamore/beris

aliiz

Trådstartare
har ett fullblod som älskar att ridas på hack men vill kunna variera med bett så funderar på beris syntetbett? någon som har erfarenhet av dom ?

@aliiz finns det någon specifik anledning till just syntetbett på hästen?

Annars så kostar ju ett novabett 1/3 del av beris och är i princip samma sak. Hade lätt köpt ett sånt billigt i första hand om du vill prova .
Precis som med beris rekommenderar jag att man har bettplattor på novat då det är så lätt och fladdrigt annars - betskivorna skapar lite stabilitet och skyddar mot de rörliga bettringarna.

Viktigt med bra tandstatus på hästen om syntetbett ska användas men det vet du säkert redan .

okej tack för tips, tänkte pröva syntetbett eller nu nova för de verkar som metall bett stör henne, hon har väldigt liten mun så vill ha så smalt och så snällt som möjligt. munnen är kollad så där finns inga fel utan jag har bara inte hittat rätt bett till henne som hon trivs med fast jag prövat en hel djungel.

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar