Ha valp ensam?

nej du bör inte lämna en så liten valp ensam så lång stund. som andra säger så brukar det vara bra att kunna ta semester i samband med att valpen kommer och att man sedan har en hundvakt. Tre timmar är VÄLDIGT lång tid när man själv bara levt i ca 1500 timmar (rimligtvis alla timmar i sällskap med människor eller flera andra hundar och aldrig helt ensam)men för en vuxen människa brukar tre timmar inte vara någon större tidsrymd så kanske en vän eller mor/far/morföräldrar/farföräldrar kan ha valpen de timmarna?
9 veckor är dem ju fortfarande bara babys, den kommer inte dö för att vara ensam (om den inte äter i sig allt den kan finna) men det är väldigt lätt att skapa separationsångest i den åldern som varar livet ut och betydligt svårare att träna en hund 100% trygg i ensamhetssituationer livet ut.
lycka till med den nya familjemedlemmen :)

Nej. Jag hade nog inte ens lämnat min valp till hundvakt när han var 9 veckor men det borde ju ändå vara det bästa alternativet.

Jag skrev uppsats när jag fick min valp och var hemma i ett halvår men några veckor är ju bra att ha ledigt iaf och sen får man skaffa hundvakt :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 074
Senast: Maniac123
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
485
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka