Sv: Ha katten försäkrad??
Självklart ska man ha dom försäkrade tycker jag. kolla runt bland olika försäkringsbolag och jag kan varmt rekomendra
https://www.insplanet.com/index.asp?partnerid=57&gclid=CPvYt7GY2YwCFRcPZgoddVacHw. Där knappar man in sina uppgifter och sen tar DOM fram det bästa försäkringsbolaget för dej. JAg gjorde så med bilen och dom hittade ett bolag som jag aldrig hört talas om. Men en billig försäkring blev det iaf.
Kan berätta om min förra katt som jag hade och vad som hände henne.
Hon var med ungar och jag hade aldrig fått nån kull förut och visste inte SÅ mycket (hon var bondkatt). Hon började på fm och det hände inte så mycket under dan. Men på kvällen insåg jag att det var nått som iten var som det skulle, ska tillägga att vi bor i Vansbro, och ringe till veterinär. Den närmaste som hade öppet var Strömsholm. Kastade in ungarna (mina alltså) och katten i bilen och körde i ilfart ner dit. Det är ca 25 mil dit. Kom fram vid 2 tiden på natten. Då satt det en unge fast i öppningen och den fick dom dra ut.
Ja ni har säkert redan listat ut attjag itne hade en försäkring på katten. Vi fick vänta på att nästa unge skulle ut och det blev tidigt på morgonen (det var fortfarande natttaxa) och då kom bara blåsan ut. Dom ville naturligtvis snitta henne men jag talade om att jag inte hade några 15-20000 på kontot och jag vet ju att dom inte tar på avbetalning.
Nåja, nästa unge ville inte heller komma ut och dom sa att snittar vi inte snart så dör katten. JAg sa att då får ni packa ihop katten så jag kan ta henne till en veterinär i Borlänge ca 20 mil bort som jag vet tar på avbetalning. En sköterska (eller vad dom nu kallas) gick iväg och pratade med nån på ekonomiavdelningen. Dom sa att dom kunde snitta katten på avbetalning och då hade det även hunnit bli dagtaxa. Då gick det fort vill jag lova. Dom tog henne till OP och jag och barnen passade på att få i oss lite mat. Vi hade ju inte ätit sen lunch dan före. Efter nån timme så kom hon tillbaka med 4 levande ungar (den som satt fast levde men dom kunde inte rädda den) Vid 17 tiden på em så fick vi åka hem. Jag var slutkörd efter att ha varit uppe o vaken sen 6 dan före. men vi ville bara hem. Så vi körde de 25 milen hem med kattmamma och ungar. De var alla medfarna. Under natten sen så dog en av kattungarna och efterföljande dag så dog de övriga 3. Ledsamt naturligtvis men det hade väl tagit för lång tid. Kattmamman fick ju vara inne sen i 10 dagar pga snittet. Den 2:a dagen hon fick komma ut så blev hon påkörd hemma på gården av en kompis till mej.
Det jag vill komma fram till är att jag hade fått ut allt på försäkringen om jag hade haft nån. Då hade dom kunnat snitta henne direkt när vi kom in på natten och dom hade säkert kunnat rädda ungarna. Om hon hade blivit överkörd eller inte vet vi ju inte, men hon hade garanterat inte varit så sugen på att gå ut nån längre stund.
Nu har jag en ny bondkatt som oxå är med ungar, men gissa om hon är försäkrad och jag har läst på ordentligt om hur det ska gå till vid en förlossning. Åker inte hemifrån så länge med risk för att hon ska sätta igång utan att jag är hemma.
Så vad du än gör: Försäkra katten. Det kostar inte så mycket varje månad (jag betalar 42 kr/månad)