Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
finns inga regler, själv har jag 2 hingstboxar, 1 där den ej har grannar tätt inpå och en med skivor uppsatta så den ej kan komma i närkontakt med grannarna
Hittade den här gamla tråden och då undrar jag en sak...
Hur menar du med att den inte har grannat tätt inpå?
Alltså står boxen en bit från alla andra eller hur menar du?
Och den som har uppsatta skivor, har den öppen front eller front med galler?
Vår gamla Wibbe har alltid en dräktig dam som granne.
Vi har ju några som mycket väl kan tänka sig uppvaktning av riktig karl trots dräktighet.
Vi har fått pussla massor med gånger eftersom Wibbe blir jätteledsen och deppad om han får fel granne. Slutar äta helt och hållet och ställer sig i ett hörn bara.
Ni vet..elak kärring som slår i väggarna.
Allra mest blommar han upp när märra har fölat. Han bokstavligen drägglar över ungen.
Av någon konstig anledning så brys sig inte märrarna om att han tittar så närgånget på dyrgriparna.
Wibbe klarar däremot inte av valacker och andra hingstar. Då blir han ursinnig och hugger sig blodig i gallret. Usch vad arg han blir då.
Näää..tjocka och goa tanter ska det vara.
AM
Heder till dig.
Har hört att hingstar inte kan gå med valacker..tycker det låter rätt konstigt. Känner flera som kan utan problem..
Jag kan förstå att de inte ska gå med ston..
Kan se logiken i att hingstar kan slåss med varandra om det går ston nära och rangen inte är klar (fast det borde ju låta sig göras ändå)
men valöacker? Oo