Islandshästryttare
Trådstartare
Jag funderar lite på egen häst eventuellt. Men det största problemet som jag ser är att jag inte har möjlighet att ha bil eller ens köra bil på grund av en sjukdom. Självklart kommer jag stalla upp på en anläggning i så fall där all kraftfoder, hö och annat sånt köps in gemensamt och helst med lösdrift. Det jag funderar på mest är vad man gör vid en akut skada där man måste iväg med hästen till klinik. Det finns ju inget som säger att någon vän har möjlighet att ställa upp, det är iallafall inget jag vill behöva räkna med.
Har försökt söka på om det t.ex. finns hästambulans i göteborgsområdet men jag hittar inget eller om jag söker dåligt. Om det är någon här som har häst trots att ni inte har möjlighet att köra bil så vill jag jättegärna ta del av era erfarenheter kring det. Hur tänker ni att ni löser det vid akut skada om ni inte hittar någon som kan ställa upp och köra just då? Har ni någon beredskap för det, har ni tänkt igenom situationen innan? Några andra saker som ni har tyckt varit svåra att lösa som jag inte tänker på?
Har försökt söka på om det t.ex. finns hästambulans i göteborgsområdet men jag hittar inget eller om jag söker dåligt. Om det är någon här som har häst trots att ni inte har möjlighet att köra bil så vill jag jättegärna ta del av era erfarenheter kring det. Hur tänker ni att ni löser det vid akut skada om ni inte hittar någon som kan ställa upp och köra just då? Har ni någon beredskap för det, har ni tänkt igenom situationen innan? Några andra saker som ni har tyckt varit svåra att lösa som jag inte tänker på?