Ha den ena hunden i soffan men inte den andra?

rosensnopp

Trådstartare
Hej!
Nu har jag en lite konstig fundering.. Jag har en liten tik på 2,5 kg. Hon sover i sängen och är med i soffan. Jag har planer på att köpa en hund till, den kommer vara mellanstor eller stor. Den nya hunden vill jag nog inte ha i soffa och säng. Blir det fel att fortsätta ha den lilla där då? Är det dumt att ha olika regler för hundarna? :confused:
Den nya får såklart vara med i vardagsrummet och ha en hundbädd precis brevid.

Sv: Ha den ena hunden i soffan men inte den andra?

Nä det tycker jag inte iaf.
Jag har en hane på 1,8kg som får ligga i soffan och har planer på en hund i 20+kg klassen och det kommer absolut vara olika regler för hundarna.

Jag hade hart svårt för de. Hundarna kanske inte bryr sig men jag hade inte kunnat ha en i soffan och förbjuda den andra. Alla eller ingen.

Jag skulle inte vilja ha så iallafall. Men sen förstår inte jag heller varför en större hund inte skulle kunna mysa i soffa eller säng..

Vi har det lite så. Inte hemma hos oss men hos min mamma. Jag och min sambo har en whippet ("min") och en amstaff ("hans"). Hemma hos oss har vi samma regler för båda, båda får vara i sängen men ingen i soffan pga att det är skinnsoffor och sambon är rädd att de ska förstöra soffan med klorna. Men hos min mamma får dom egentligen vara vart dom vill, så jag tillåter min whippet vara i soffan men min sambo vill inte att hans amstaff ska vara i någon soffa alls så när vi är på besök där så har hundarna olika regler. Och för mig är det jättesvårt att inte låta amstaffen hoppa upp i soffan när whippeten ligger där, dom vill ju ligga bredvid varann, och det märks på amstaffen hur ledsen han blir av den regeln och står bredvid soffan och gnäller. Men som sagt det är pojkvännens hund och han bestämmer över honom. Och jag som oftare är på besök hos min mamma vill gärna kunna mysa med min hund i soffan så jag vill inte förbjuda honom att göra det. Och trots att han är valp på 8 månader så fattade han från början att hos "mormor" får man ligga i soffan men inte hemma.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 565
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 107
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama