Ha 3 timmars väg tills stallet?

Sv: Ha 3 timmars väg tills stallet?

För mig låter det totalt ohållbart, men det beror ju helt på hur mycket tid man har. Finns tiden för dig och du tycker det är värt att lägga all den tid på resor så är det väl bra för dig. Du kanske kan leta bra stall på närmare avstånd under tiden?

Min första tanke= absolut nej! men om du känner att det är ditt drömmstall så varför inte ge det en chans.
Om du sen märker att det här fungerar inte så får du väll flytta tbx, om möjligheten finns så att säga, du kanske
kan ta ett snack med stallägaren och förklara läget.

lycka till!

Hade aldrig flyttat till ett stall så långt bort! Herregud det måste väl finnas liknande stall närmare tycker jag.... Fast jag vet ju inte vad som är så bra med det andra!?
För mig är det helt otänkbart, tänk långsiktigt!
tråkigt att behöva flytta runt sin häst ofta! Lycka till

Jag skulle inte vilja ha stallet så långt bort hur fint de än är. Tänk om man ska åka på eftermiddan så är man inte i stallet förrän på kvällen och sen ska man tillbringa tid med hästen också några timmar, då är man inte hemma förren väldigt sent.

Om de är så att de går fort med bil och 3 timmar med buss är de en annan sak, om man kan välja.
För mig tar de till stallet runt 1½timma med bussen och 30min med bil men längre hade jag inte orkat trots att jag älskar att åka och köra bil.

Man måste planera lite långsiktigt, vad händer när du inte har tid att åka? de är ju endå 6 timmar fram och tillbaka..och den tiden har man kanske inte varje dag plus iallafall 2-3timmar i stallet.

Tänk med att stå med en skadad häst som man kanske behöver åka till flera gånger per dag, de funkar ju inte.
Men jag förstår hur du tänker, jag har hittat ett underbart ställe som ligger kanske 1½timma med bil från mig och de är precis ett sånt stall jag vill stå i men de funkar inte i längden..de är bara att acceptera.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 464
Senast: Lona
·
Hästmänniskan Min vanliga identitet här på forumet är rätt välkänd, och jag har inte direkt varit hemlig med vart jag bor, så jag valde att lägga den...
Svar
4
· Visningar
2 152
Senast: Anna-KarinO
·
Hästmänniskan I går när jag knallade till stallet så funderade jag faktiskt ärligt varför jag gör det jag gör. Antigen är jag inte frisk eller så är...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 847
Senast: Rugge
·
M
Ekonomi & Juridik Jag är lite i valet och kvalet och väljer att skriva under skyddat alias för att inte göra någon upprörd. Min häst står sedan...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: svampbobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?