Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
...är det något att ha? Funderar på att kanske köpa ett sådant för att testa om pållen funkar med det. Man vill ju inte gärna lägga över 1000-lappen på ett T*rnsjö-sidepull innan man ens vet om hästen funkar på det...
Rekommenderar annars Börjes billiga sidepull. Bra modell och alldeles utmärkt läder. Gillar man inte naket rep på nosen är det ju bara att sätta på ett fårskinn, eller få det inklätt i läder hos en sadel/skomakare, borde kosta under hundralappen att få en sån ändring gjord.
Jag har det till Novan och tycker att det funkar bra. Fördelen för mig med det här sidpullet är den breda nosremmen. Jag har provat ett annat sidpull tidigare men det fungerade inte lika bra och jag gissar att det beror på att det var skarpare med ett rep.
Om du köper det ska du vara medveten om att storlekarna på det är väldigt konstiga. Dom är långa och smala. Eftersom jag inte visste något om storlekarna så köpte jag ett full (Novan har alltid haft cob i allt annat) och det gjorde jag rätt i. Nosremmen har jag fått sätta på näst yttersta hålet och pannbandet var för kort så det har jag plockat av, vilket gör att jag även har fått ta bort käkremmen. Ovanpå detta har jag satt en rem från de övre ringarna ner under hakan på henne (mycket löst) för att få bort risken för att få det i ögat. Sidstyckena har jag fått göra många extra hål i för att det ska bli lagom. Läder kvaliteten är ju också dålig men man kan ju inte få så bra läder för det priset .
Med tiden ska jag nog beställa ett nytt som är gjort för att passa Novan men det här fungerar i under tiden.
Har Börjes fler än ett sidepull? Det enda jag hittar är det för 598:- och det tycker jag också är lite häftigt om det nu är så att pållen inte alls funkar på sidepull (Man är ju inte direkt gjord av pengar...)
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.