Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Thunder_rose

Trådstartare
Jag har under de senaste månaderna haft lite problem med mensen samt blödningar därimellan. Någon som vet om jag borde ringa gynakuten eller ska jag vänta tills imorgon? Börjar bli väldigt orolig:crazy:

Mina symptom

* Mensen hoppade över en månad i juli.
* Mellanblödningar
* Blödningar i samband med sex..vilket jag aldrig haft innan.
* Lite obehag i tjejmagen men inget jag besväras av.
* Kan ha lite klåda ibland men även där är det inget jag besväras över.

Hjälp!

Jag har tagit ett graviditetstest som visade negativt.
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Jag antar att jag borde vänta tills imorgon och få en tid då...man blir ju så otroligt nojig ibland! Speciellt när man aldrig har haft såna här problem innan.
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Blöder du mycket eller har något förändrats?
Om inte vänta till imorgon, gynakuten sen kväll är inte heller en höjdare. Är du orolig, ring sjukvårdsupplysningen.
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Klåda: svamp gissningsvis, vilket säkert är varför du blöder vid sex (om det nu inte är så att du behöver bindor)

Använder du p-medel? Kan säkert vara vajsing med det.

Men jag håller med Hyacinth:)
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Klåda: svamp gissningsvis, vilket säkert är varför du blöder vid sex (om det nu inte är så att du behöver bindor)

Använder du p-medel? Kan säkert vara vajsing med det.

Men jag håller med Hyacinth:)

Jag använder inga p-medel just nu.
Så svamp kan orsaka blödningar? Hade jag ingen aning om!

Blöder i ca 1 dag efter sex och det är precis på gränsen att man måste använda skydd. Det är både rött och brunt blod..

När jag hade mellanblödningen så var den som en mens, sen gick det knappt 2 veckor så kom riktiga mensen på rätt datum. Den här månaden har jag bara haft problem med blödningar i samband med sex.

Känns lite bättre nu :) Ska ringa direkt imorgon bitti och försöka få en tid så fort som möjligt!
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Jag hade lite blodblandade flytningar från sexet i förrgår, sen ökade det idag och dum som jag var hade jag sex igen. Så nu ligger det på gränsen till att använda skydd. Varje gång jag torkar mig är det en hel del blod i flytningar.
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Ja, det kan orsaka på det sättet att slemhinnan spricker när man har sex (eftersom den är så skör) och kan då orsaka blödning.
Men att du får en brun blödning och den håller ändå i sig ett tag är skumt...

Tycker att du inte bara ska nämna att du blöder efter sex, utan även längden, mängden och färgen. Brunt blod är oftast "äldre" blod, kanske du bara spricker längre upp också men jag hade inte låtit bli att kolla!

Du får gärna berätta hur det går, jag har ett närmast ohälsosamt stort intresse för vad som händer i våra underliv:o
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Tack! Det ska jag göra även om det känns lite ovant att prata om sånt här..men det är ju deras jobb så dom har nog hört allt :)

Jag ringer direkt imorgon bitti så jag kikar in här och uppdaterar så fort jag vet något:D
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

något OT men vad är en "tjejmage"? /Lillagoajag, som något förvirrad undrar om hon har missat en kroppsdel :D
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Jag har haft det sedan i april, till följd av en hormonrubbning. Jag har inte haft ägglossning sedan feb/mars någon gång, och det är då man kan få ganska rikliga, långdragna blödningar. Det är ingen fara, men något besvärligt. I mitt fall fick jag provera för att blöda ut och normalisera cykeln (efter att de uteslutit könssjukdom och tagit ett nytt cellprov).

Nu vet jag inte hur gammal du är, men det är tydligen väldigt vanligt att man upplever "ägglossningshopp" i nedre tonåren, samt över 40. Sedan är det även vanligt vid sköldkörtelstrul (vilket jag har).

Jag tror säkert att du kan vänta till imorgon, om du inte börjar störtblöda eller få jätte ont. Lycka till!
 
Sv: Gynakuten eller vänta tills imorgon?

Fick tid den 3dje okt. Så nu är det bara att vänta.

Mina problem fortsätter och jag har troligtvis en mellanblödning eller tidig mens just nu..:meh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 191
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 401
Senast: emma-vsm
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mitt hälsointresse har på senare tiden riktat in sig väldigt mycket på hormoner. Plötsligt är jag helt besatt av att få lära mig mer om...
Svar
4
· Visningar
1 313
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp