M

miss_strandberg

Är det någon som vet något gymnasium med inriktning western?

Sv: Gymnasium

Har jag aldrig hört talas om, bara en massa gymnasium med fördomar mot westernridningen. :crazy:

Enda sen jag började 7:an har jag letat efter ett gymnasium med inriktning på westernridning, men tyvärr utan lyckade resultat... synd med tanke på hur många det nu är som börjar intressera sig för westernridningen. Kan man inte skicka in det som förslag någonstans? Nu börjar jag istället estetisk linje till hösten.

Jag gick på hästgymnasiet i Skara (är ju ett antal år sedan nu) men på andra året så började jag intressera mig för westernridningen och då gick dom med på att jag skaffade mig en egen tränare i westernridning, så när de andra red engelskt så red jag western på min egen häst. Jag har för mig att de betalade för lektionerna också, shit vad man glömmer fort! Och de gångerna som min tränare inte hade möjlighet att komma red jag med på de vanliga lektionerna. Teorilektionerna var ju visserligen som vanligt och så, men jag fick ju rida för tränare två ggr i veckan :).

hej ett tipps bara, om det finns hantverkslinje så kan man väjla inriktning häst, och då praktiserar man 2-3ggr veckan och då kan du välja ett ställe där dom håller på med western och så, och då ska man bli utbildad, jag går själv hantverkslingen och det är väldigt skönt med praktik 3 ggr i veckan.:d. lycka till //Lisa

jag har hört talas om att man kan ha westernridning som specialidrott utöver skoltiden om man hittar en bra tränare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att Kristinestads gymnasium endast hade två nya ettor år 2022 har skolan jobbat hårt för att locka fler studerande. En ny...
Svar
0
· Visningar
69
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 052
Senast: Rosett
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka