Gymnasie på Flyinge?

Sv: Gymnasie på Flyinge?

Jag har gått gymnasiet på Flyinge fast det var några år sedan... Men jag bor i Flyinge nu så jag har rätt bra koll ändå.
Vad jag har hört så håller de på att göra om gymnasiet där. Det som hette hippologigymnasiet som jag gick kommer nu tydligen att vara på Polhemskolan och inte Vipeholm och det ska inte finnas valmöjlighet häst eller natur som innan. Utan det är mer ett naturprogram där man läser hästämnen på Flyinge en dag i veckan, alla år!

Sen ska tydligen ett annat gymnasium också ha sina hästlektioner på Flyinge en dag i veckan, men det vet jag inte så mycket om... Kolla iaf upp ordentligt vad det är du söker för jag tror inte det längre kommer vara speciellt mycket häst på schemat, vad jag har hört iaf...

Vill du utveckla din ridning så ta med en egen häst, hästarna på Flyinge är fina och riktiga läromästare men man rider inte så ofta. Men att bo och rida sin egen häst i Flyinge ger så mycket, det finns massor av bra tränare och träningsmöjligheter och att se bra ryttare och hästar varje dag ger inspiration :)
 
Sv: Gymnasie på Flyinge?

Jag blir bara mer och mer osäker eftersom ni säger att dagarna på Flyinge kommer bli mindre.. :(
 
Sv: Gymnasie på Flyinge?

Ni som har gått på Flyinge, hur högt meritvärde hade ni och hur hög var intagningspoängen? :)
 
Sv: Gymnasie på Flyinge?

Någon som vet om det finns hästar runt omkring som man typ kan vara medryttare till, har ingen egen så? :)
Och de olika hippolog ämnena, vad ungefär lär man sig där?
hehe kommer med lite frågor jagmed
 
Sv: Gymnasie på Flyinge?

Var ju nästan helt inställd på att gå på Flyinge, innan jag fick kalla fötter och bestämde mig för att bo kvar hemma :angel: Tycker att skolan verkar toppen! Både ute på Flyinge och framför allt skolan inne i stan! Toppentrevliga lärare och trevlig stämning.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 149
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 864
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 785
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 757
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp