Gymkhana på Ziggy :)

Raider_

Trådstartare
Sista gången på terminen..
Det var så kul:) som avslutning för terminen på ridskolan så skulle vi ha BarbackaMaskeradGymkhana.. Man fick då önska häst.. Jag fick den jag önskade, Ziggy :)
Han är en liten häst på 150cm. Jag skulle vara utklädd till fotbollsspelare och hade sånna jättehala shorts. Första omgången så skulle man bara skritta, det gick helt utan problem.. Nästa runda så skulle vi trava slalom. Ziggy fattade genast vad det hela gick ut på och ville springa iväg..(på förra årets gymkhana kom ziggy på en ny gångart- trav med ett framben:D) Han är så studsig både i galoppen och traven, så jag var ungefär en halv meter över ryggen hela tiden:P Sen iallafall när vi började att närma oss att galoppera hade han inte längre lust att stå still, utan började att backa och när det var min tur stack han iväg som ett spjut mot hindret som låg på 60 kanske. det gick bra även det:) Ridläraren stod där hela tiden nervös när jag kom farande på ziggy och sa- Vad du än gör,sitt kvar!
Lite kul;) och sen när det hela började att lida mot sitt slut så låg hindret på 90cm. och vi skulle hoppa det och sen runda en kon för att efter det öka på så vågat som möjligt längs långsidan. Hindret gick bra men när jag skulle vända upp vände han av sig själv och drog på i full fart. jag var ca. en halv meter åt sidan och en halvmeter åvanför ryggen på honom.. men precis då var jag vid mållinjen och nästa ekipage red iväg..men på nåt lustigt sätt trillade jag inte av..:banana: vem som vann vet jag inte, men kul var dte iaf :) är det någon annan som har varit med om samma sak eller nåt lika roligt?? berätta:)

Sv: Gymkhana på Ziggy :)

Fan vad kul det låter!!
har ni det ofta eller??

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: Pratsch
·
Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: Halcyon
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 911
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2