Gymkahna!?

Sv: Gymkahna!?

Jag har gjort! Nog det roligaste inom ridsport :) men tyvärr så flyttade vi ponnyn och skolan tog för mycket tid...

Jag!:) red ett antal SM. idag rider jag bara fälttävlan mestadels...:bump:

Stall Sintorps Ryttarförening. Tyvärr finns inte denna föreningen kvar. Jag red ett SM. Grymt kul!!! Synd att jag inte har hittat kort på det :(

Jag har ridit två SM på min gamla busgrabb Wiktor:) Helt tokigt fantastigt kul!

Shaizen skrev:
Jag har ridit två SM på min gamla busgrabb Wiktor:) Helt tokigt fantastigt kul!

Vi har fått ihop ett litet lag på rid klubben och ska nu och tävla mot en annan klubb på fredag baståsensridklubb på deras hästar:crazy:

mest bara som lite skoj men har ni några tips?

nån av er som var med i gymkhanan hmm o3 i göteborg?

foxtrot skrev:
Nån som tävlar gymkahna här?
Jag har tävlat gymkhana i snart 4 år, första för Alleby RK och sedan årsskiftet för Alingsås RS. ;)

jag tävlar gymkhana för Nääs RF!! och tycker de är mega kul:bump:

Jeg skal begynne å tävla Gymkhana igjen nu.... red 2 stycken SM og et VM og en Scandinavium før jeg la opp, men nå skal jeg være med igjen!
Jeg rir for Raptus Pony Team (vi er norske).... De andre jentene vant prisen for beste nykommer lag i NM i år da var jeg deras coach, men nå skal jeg være med å ri, og jeg gleder meg vilt!!:bump: :bump:

Hvor mange lag er det i Sverige nå? i Norge er det ca 15......

jag tävlade i gymkhana förr, red lag SM 2001 & 2002, DM 1:a 2 år i rad. Par SM vann jag och min kompis B-finalen 2002.
Jag red i Mariebergshästsportförening från Örebro, nu är laget nerlagt sen månaga år tillbaka, vilket jag tycker är jätte synd, det var grymt roligt.
Slänger in en bild, jag på den vita hästen, skit seg men hon tände till på gymkhanan tack å lov.!

5170395.jpg

//Iaa

Jag har gjort det grymt kul, men min ridklubb har lagt ner laget, fast dom säger att om hon sätter upp en lista och många skriver upp sig, så kanske det blir ett lag ! Hoppas!:bump:

ååh.. Gymkahna verkar skitskojj ju :)
varför har dom inte en egen kategori för det här på buke?

För att det är en så liten sport än så länge.
Men börjar det skrivas massor om det här under Andra grenar så kanske det så småningom får ett eget forum. Men då krävs det mer än fem aktiva som skriver då och då.

Hittade en bild från en liten Luciashow vi hade på klubben hästen står på.

Luciashow-05.jpg

Någon som vet någon bra gymkhana klubb vid sollentuna, stockholm? har testat, skulle vilja börja träna på riktigt, det är ju så OTROOOLIGT kuuuuul :D

Liknande trådar

Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Seabaz
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 888
Senast: Roxy
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka