Gurkmeja till hästen

vinkelina

Trådstartare
Funderar på att testa gurkmeja till min dam med stela leder.

Men, kan jag köpa den som man hittar i kryddhyllan, och hur mycket skall man ge per dag?

Sv: Gurkmeja till hästen

Köp på någon örtagård istället, finns flera att beställa av online. Jag ger en matsked/dag som underhåll.

Du lär bli ruinerad om du ska köpa små förpackningar i mataffären.. Säger som Wrangler, beställ online på någon kryddbutik som säljer storpack istället.

Jag ger min stora häst (runt 650 kg) 2 msk/dag.

Du lär bli ruinerad om du ska köpa små förpackningar i mataffären.. Säger som Wrangler, beställ online på någon kryddbutik som säljer storpack istället.

Jag ger min stora häst (runt 650 kg) 2 msk/dag.

I större mataffärer brukar gurkmeja säljas i större förpackningar (stora tetror, som 1,5 liters mjölktetror), inte speciellt dyrt då, men vissa menar att den gurkmejan du kan köpa i mataffären inte har någon effekt!

Aha. Jag tänkte på de små glasburkarna när jag läste "i kryddhyllan", men om det finns i större förpackningar är det ju hugget som stucket. Jag ger vanlig "mat-gurkmeja", visste inte ens att det fanns annat...

Jag ger 2 msk varje dag, och jag köper de från en vanlig mat affär. Min förra hovis hon hade de till sina gamlingar och de funka för henne och vad jag kan märka mina med. Jag är nöjd och tantaerna med.

nu har jag handlat en 500 g kryddburk då (färdigt marinerad häst :P) och gett henne i tre dagar. Blandar med lite annat gott så att det skall gå ner, slurp säger hon. har gett 1-2 msk/dag så nu hoppas vi på att det reder upp stel häst

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 322
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka