gurkmeja/msm/gurkmeja/flexi joint

Kivina

Trådstartare
gurkmeja/msm/glucosamin/flexi joint

Vilket av dessa ledtillskottsmedel är bäst??

Jag har en 16-årig valack som just nu brottas med en knäledsinflammation, och jag skulle vilja börja ge ngt ledtillskott, för att kunna hålla honom smidigare i lederna i framtiden. Men vilket av alla dessa medel är bäst att ge? Ekonomi är oviktigt i detta fall.

Senast ändrad:
Sv: gurkmeja/msm/gurkmeja/flexi joint

Vart hittade ni gurkmeja nånstans letade förgäves efter det till min förra häst. Det enda som hittades var i kryddburk i affären. Men det blir ju himmlans dyrt att köpa den...när man ska ha en msk. om dan!?

gurkmeja finns att köpa i hälsokostbutiker 1 kg för typ 120 kr..

Jag har använt glucosamin eller bioglucomin som det ibland heter (färdigköpt preparat som finns i de flesta hästaffärer). Det fungerar jättebra. Fick även rekommendation att använda en blandning av gurkmeja och ingefära. Även MSM är bra. Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 307
Foder & Strö Sitter i en liten jobbig situation... Min lilla systers kompis har en häst eller snarare hennes familj har "alldeles för många" hästar...
Svar
14
· Visningar
1 934
Senast: Zab
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 821
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Mitt 15-åriga sto har nu blivit behandlad mot kotledsinflammation i ett framben med kortison och tuppkam utan att svara på behandlingen...
Svar
10
· Visningar
2 664
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama