Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vi har både guppie hanar och en kampfisk hane..det går jätte bra:smirk:
Jag skulle satsa på två eller tre kampfiskar, givetvis endast hane .
Öppen fråga, -visst finns det en lag eller dyl om cm fisk per liter vatten?
Jag har lust att starta upp mitt lilla akarium som jag har i källaren. Det är på 35 L men jag har haft igång det många gånger tidigare så jag vet att jag kan sköta det. Jag har aldrig haft några problem trots att det är så litet!
MEN! Det kräver ju dock att jag faktiskt är hemma och sköter det! Det är ju inget jag kan lämna nån vecka över semestern. Då skulle jag få lov att torrställa det. Men vad gör jag med fiskarna då? Det handlar ju kanske bara om 5-6 fiskar, men det känns ändå grymt att bara avliva dem. Finns det någon som helst marknad för friska "begagnade" fiskar?
Okej, jag letade och hittade faktisk inget om det..
Minnet är väl inte det bästa alla gånger.
Men jag hittade det här istället.
"Vattenvolymen i ett akvarium bör inte vara mindre än 40 liter. Akvariets volym, yta och djup ska vara anpassat efter fiskarnas storlek, antal och beteende."
saxat från Djurskyddsmyndigheten.
Kan man ha några guppys (hur många?) i ett akvarium på 31 liter, eller är det för litet? Och är det dömt att misslyckas om man sätter ihop en kampfiskhane med guppyhanar i samma akvarium?
Skulle dessa fiskar fungera tillsammans i ett 126 liters?
4 fjärilsciklider
2 black mollys
1 skäggmunsmal (ancistrus)
3 siamesiska algätare
Skulle det gå att slänga i fler firrar (ev. yngel t.ex.)?