T

Tiggertjejen

Har fått yngel:bump: :bump:

Men hur ser man om det är honor och hanar? Är det att hanarna är mörka nästintill svarta? Då har jag fått 8 honor och en hane:crazy:

Sv: Guppi

Nix, de kan komma i vilka färger som helst. Du ska titta på analfenan som sitter under magen. Hanarna har ett gonopodium (deras könsorgan) som ser ut som tre spetsar, medan honornas analfena ser ut som en utspänd solfjäder.

Utöver detta upplevs hanarna ofta som mer slimmade, har mer färger och större stjärtfena, men det måste inte vara så, utan du kan få en färgglad tunn hona med framodlad slöjig stjärt också.

lycka till!

kan de vara färglösa och ca 1½ cm och vara hanar då?

guppy.gif

1=hona, 2=hane

Hur ser man det på ynglen, de är små och aldrig stilla.

Hur föder guppin?

Tiggertjejen skrev:
Hur ser man det på ynglen, de är små och aldrig stilla.

Hur föder guppin?
Guppy föder levande ungar...man ser inte kön på yngel...du får vänta tills de blir större. :cool:

Men hur kan en födas nästan svart och resten färglösa?

Men ploppar de ut en efter en levande?
Hur går det till?

Ja dom ploppar ut en och en. Vet inte varför en är svart... den har väll mer pigment eller så är det en Molly. :rofl:

Men molly bebisar liknar väll molly, sen är den något ljusare framtill och har jättesvarta ganska stora ögon. Mollyn köpte vi för 2 veckor sedan

Just nu ligger där något konstigt på botten, som rör sig jättemycket, hoppar fram och tillbaka, det är svart sen genomskinligt sen svart igen och så fortsätter det så, kan inte se riktigt det ligger vid en växt

Tiggertjejen skrev:
Just nu ligger där något konstigt på botten, som rör sig jättemycket, hoppar fram och tillbaka, det är svart sen genomskinligt sen svart igen och så fortsätter det så, kan inte se riktigt det ligger vid en växt
Säkert ett nytt yngel....dom ligger i en hinna när dom föds.

Ahh så kul men hur lång tid tar det för dom att komma ur hinnan? Vill ju att de ska hinna innan våra alg och snigelätare får fast dom.

Sen kom jag på vad den svarta med stora ögon är för fisk, vet inte vad den heter men du vet de gula med svarta fläckar på sig, men denna har mycket svart

Tiggertjejen skrev:
Ahh så kul men hur lång tid tar det för dom att komma ur hinnan? Vill ju att de ska hinna innan våra alg och snigelätare får fast dom.

Sen kom jag på vad den svarta med stora ögon är för fisk, vet inte vad den heter men du vet de gula med svarta fläckar på sig, men denna har mycket svart
Tar ett tag för vissa! Häftigt vill oxå ha fiskar och fiskar som får söta yngel...min favvis är segelmolly...tjocka små söta yngel föder dom:love: :love: :love:

Finns det någon sida man kan se yngel på?

Vill ju veta vad det är för några jag har, vet inte ens vad sorterna heter

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama