Gummitygel tillåtet eller inte ?????

T

Taxi mamman

Har precis läst tr dressyr och förstår inte riktigt om det är tillåtet att på ponny att rida med tunn gummitygel. Min dotter rider på gummityglar som är bara gummi och inte läder under själva gummit mycket pga av att hon har svårt att greppa om tygeln pga av sin sjukdom. Om det nu inte är tillåtet kan man i så fall söka dispans då det är av medicinska skäl ????

Sv: Gummitygel tillåtet eller inte ?????

Enligt TR är det tillåtet att rida med tyglar med tunn gummifodring eller gummivävtyglar. Helt i gummi är alltså inte tillåtet, bara fodring. Men visst kan du göra ett försök med dispans? Det värsta som kan hända är ju att du får avslag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 345
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Här kommer jag och lägger ut ännu en tråd. Dottern på 13 år söker en ponny att utbilda(även med hjälp av tränare) och sedan tävla med i...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 214
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Ni som rider ponny, eller ja, egentligen alla, vad har ni för tyglar? Min new forest ligger höjdmässigt mellan C- och D-ponny, har kort...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka