D

Dragonfruit_

Visst får man inte lägga ut det på ridbanor och så längre. Dom som har stallet funderar på det, men jag fick för mig att jag läst att det är förbjudet. Hur är det?

Vad jag vet så är det förbjudet.

I förra stallet hade vi en ridbana med gummiflis. Tycker att det var superbra!

Kabelflis är förbjudet att lägga ut eftersom det innehåller rester av tungmetaller.
Gummiflis är inte förbjudet att lägga ut (vissa kommuner i landet undantaget). För kontakt om vart man kan köpa sådant kontakta Ragnsells som sysslar med gummiåtervinning.

Okej, jag är osäker om det var gummi eller kabelflis dom ville lägga ut. Men nu vet jag vad som är förbjudet. Tack!

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 444
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 099
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka