Gummiflis eller annat

Z

Zambezi

Vilket material blir billigast och bäst på en ridbana?
Vi har fått för oss att vi vill ha gummiflis, men var får man tag på det? OCh ungefär vad kostar det?
Vad ska man annars ha för grusfraktioner?

Jag var nu i helgen på kurs, och där red vi på en sedan länge anlagd bana i gummiflis. Ägaren till denna bana berättade att det inte längre är tillåtet att anlägga banor med gummiflis som underlag, nu hade dom iofs en del kvar som kunde läggas på i reserv. Men när det tar slut, och banan behöver göras iordning måste allt grävas bort till förmån för mer naturnära matrial.

I övrigt kan jag inte svara på vad en sådan bana kan kosta, det beror nog mest på vilken typ av underarbete samt dränering etc som behövs.

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lars L
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 315
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 531
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka