Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det behövs en särskild (och dyr)maskin med värme för att regummera. Men du kanske inte menar regummera som i regummera däck eller gummi?Att regummera maratonvagnen själv vore ju himla smutt med tanke på att det är dyrt att låta någon annan göra det och att mannen är himla händig och perfektionist. Men finns det någonstans man kan läsa sig till hur?
Eller är det helt kört?
Jag tror det behövs en särskild (och dyr)maskin med värme för att regummera. Men du kanske inte menar regummera som i regummera däck eller gummi?
Nej självklart är det inte kört - måste finnas beskrivningar på det om hur det ska göras.
Jag tror det är helt kört, jag har sett hur de gör med bildäck och vulkanisering av nya slitbanor kräver tryck och temperatur i stora maskiner och jag tror inte ens att det går som privatperson att köpa gummi till slitbanan.Inte ens att svarva och slipa stommen för att förbereda för vulkningen skulle man ha en chans att göra själv.Nej självklart är det inte kört - måste finnas beskrivningar på det om hur det ska göras.
Jag tror det är helt kört, jag har sett hur de gör med bildäck och vulkanisering av nya slitbanor kräver tryck och temperatur i stora maskiner och jag tror inte ens att det går som privatperson att köpa gummi till slitbanan.Inte ens att svarva och slipa stommen för att förbereda för vulkningen skulle man ha en chans att göra själv.
Ok då är jag med. Där tror jag inte det behövs någon vulkning så det är inte omöjligt att det går att göra självDet är inte själva slitbanan som ska regummeras utan gummiringarna sitter i ett u-profilspår där själva gummit är en separat del som man sedan lägger i u-profilen. Trots det kan det var avfrågning om vulkning till viss del men detta vet jag inte helt säkert.
Enklast är nog att leja Tidaholmsvagnar, om du nu inte redan gjort det. Vi har lejde dem senaste gången för att spänna om hjulgummit, de kan verkligen sina saker!