Gulkropp och folickel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ajda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 878

Ajda

Trådstartare
Var på ultraljud med mitt stå för 5 dagar sen. Veterinären såg inget foster, men ett nytt ähh och en gulkropp.
Sa att hon borde bli brunstig om 3-4 dagar igen. Sen åkte vi.
Hon har inte blivit brunstig ännu. Hon jag hade med mig sa att veterinären sett en folickel.
Nu är jag lite förvirrad. Har fått höra att gulkropp inte är något bra. Då är det inte i sin ordning och brunsten kan bli förskjuten.

Finns det någon som kan förklara lite närmare för mig vad eg det är? Borde jag oroa mig för att hon inte kommer ta sig?

Sv: Gulkropp och folickel

Om inte jag är helt ute och cyklar så är väl folickel samma sak som ägg och gulkroppen är där det gamla ägget satt innan det släppte (ovulerade), eller?

Alltså är väl allt som det ska.

Sv: Gulkropp och folickel

Fast en gulkropp ska försvinna inom 12 dygn efter ovulering och sitter den kvar längre kan det orsaka problem med brunst, vad jag förstått.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 044
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: Karolina90
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka