Guldfasanerna

Varit upp till fasanerna och alla mår fortsatt bra! De har inte pickat på någon och Dandelion är inte halt. :heart Hemskt nöjda med sitt nya grönområde och när jag nämnde att det var lite litet fick jag höra att de har planer för Mycket större! De ville bara få ut dem så fort som möjligt så den lilla inhägnaden de har nu är bara tillfällig. 😊
 
20240829_090704.jpg
 
Är du säker på könen på fasanerna nu, eller kan fortfarande de/den som verkar vara hona, visa sig vara tupp?

Jag har inte riktigt lärt mig namnen på fasanerna, men jag följer den här tråden med glädje, och tycker att det är så trevligt att få se guldfasanernas framsteg!
 
Är du säker på könen på fasanerna nu, eller kan fortfarande de/den som verkar vara hona, visa sig vara tupp?

Jag har inte riktigt lärt mig namnen på fasanerna, men jag följer den här tråden med glädje, och tycker att det är så trevligt att få se guldfasanernas framsteg!
100% på Prim (tupp) och Dandelion (höna). Lutar åt höna på Daffodil och är lite osäker på Buttercup som har hönstjärt men tuppögon. 😅 Min stora förhoppning är helt klart att båda två är hönor!

Så roligt! De är mig mycket kära även om de också inneburit en hel del stress. :heart Till stor del självförvållat förvisso.
 
Hade ingen aning om att de heter ringfasaner. För mig är det helt enkelt fasaner :bag:
Det blir väl så. Lite som att man säger "jag såg en svan idag" när man talar om den vanligaste varianten och det är det som tas för givet när man hör ordet, medan det specifieras mer om det är en ovanligare variant. :) Här pratar vi ju om olika arter som är fasaner och då kan det vara bra att använda fulla namnet tänker jag!
 
De badar i två potatisland, bland jordgubbsplantor och hallon, i ett par rosenrabatter, i en skogsslänt där det är sandjord under träden ..... jordhögar verkar inte vara lika inbjudande som iordninggjorda rabatter
Typiskt! Då är det kanske inte så mycket man kan göra. 😅
 
De spanar in sitt nya lilla hus/väderskydd. Jag trodde att det skulle vara lite större men det får duga för tillfället. De verkar imponerade i alla fall. :D
Jag har tagit bort mellanbotten och satt dit en sittpinne istället.

20240902_162529.jpg
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp