Guld hamster

H

hasselby

Om en hamster är dräktig... När syns det på henne? Hur långt gånget måste det vara för att det ska synas?

Sv: Guld hamster

Dels blir de ju inte brunstiga när de är dräktiga, så om man har en hona med tydlig brunst kan man ju se det då.

De är dräktiga ca 16-18 dagar och jag tycker man brukar kunna se något efter ca 8-11 dagar. I alla fall om det är en stor kull. De sista 3-4 dagarna brukar det vara svårt att missa att det är nåt därinne. När jag hade dvärghamster hände det väl någon gång att det var en hona med bara EN unge i magen och om hon då var lite "småfet" sedan innan kunde det kanske vara lite knepigt att se. Men vad jag minns syntes det tydligt i alla andra fall förutom henne.

ok!
Jag har en hamster som nu på onsdag var det två veckor sedan vi parade henne. Och det syns inget tycker jag. Och hon har aldrig visat tydlig brunst heller. Dock så kanske hon e lite tröttare än vanligt, och har byggt västa boet. Men det visar sig....:)

Har hon byggt bo låter det ju onekligen som om det är nåt på g ändå. Men man vet som sagt aldrig! :)

Nee ok vi får vänta och se.. Får skriva igen här mot veckans slut:)

mm bra info du kommer med. Jag läste på en hel del om det.. Men just det hittade jag ingen info om. Men det är en hamster och hon klarar nog detta själv. Jag tyckte bara det var underligt att det inte syntes ett dugg på henne. Så i mina ögon är hon inte dräktig.

Enligt mina erfarenheter är det lite olika, dels på hur många ungar hon har i magen men det verkar är också skillnad från hamster till hamster.

Jag har haft en stor hamstertjej som blev stor och rund fort och födde många bäbisar. T

Min andra hona har varit väldigt slank och fin trots 8 ungar i magen. När hon väntade den sista kullen nu om 8 ungar syndes det nästan inte alls att hon var gravid. Den första kullen hon fick var på 12 ungar och då var hon riktigt rund om magen dock.

Säger som Poxz, att det syns på magen efter cirka 8 dagar om hon är med bäbisar eller ej.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 871
Senast: Scata
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 135
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar