THELA

Trådstartare
Er det noe jeg kan krysse fuks med for å få
et gulbrunt avkomm??Har et sto etter Pontus som
er fuks og skulle gjerne hatt et føl som var bork/gulbrunt....(har bladd gjennom et utall tråder uten å finne akkurat det jeg lurte på...)
Kan jeg bruke en hingst som Bernstein???
:confused: THELA

Sv: Gulbrun

Jag är själv lycklig ägare till ett gulbrunt sto e Nactus. Mamma är gulbrun, likaså mormor, och mormorsmor var isabell. Nactus är fux och min häst har 7 helsyskon. Två bruna, två fuxar, en gulbrun och två isabeller. Vet inte hur det ska förhålla sig procentuellt rent teoretiskt med färgfördelningen men uppenbarligen kan det ge både det ena och det andra. Om jag nån gång ska betäcka (hon ska bli dressyrhäst :d ) så vore det kul om hon kunde få en gul unge så jag är också intresserad av hur man kan kombinera.

Det kan ju ge både gulbrunt och isabell i kombination med Bernstein men också brunt och fux. Hälften av avkommorna blir med ett gulanlag så det är svaret till keramin. Hon har ju dock den fördelen att hon slipper begränsa sitt urval av hingst till en med gulanlag då hon redan har det på stoet.

Tack för den upplysningen. Det är alltså ganska stor sannorlikhet att jag får en med gulanlag, vad kul. :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jeg kjøpte Sprenger bøyelig gummibitt med litt tungefrihet til unghesten min Når jeg prøvde henne gikk hun med et kjempetykt enkelt...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Cattis_E
·
Avel Jeg tenker å bedekke min hoppe e. CARANO ue. LEONID, men har ingen erfaring med hingstevalg. Hoppen har sprangstamme, men jeg ønsker et...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Bandida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka