Gulbrun Flamingo avkomma

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare arnlic
  • Startdatum Startdatum
A

arnlic

Kan man kan hitta om det finns/ har funnits ett gulbrunt sto e: Flamingo 481 någonstans? Det kanske inte finns så man kan se färger någonstans?

I databasen är det tyvärr inte helt uppdaterat med färger på hästarna, annars hade det ju varit ett smidigt sätt att söka... (Finns ganska många hästar att gå igenom där också!:p)

Någon här inne som är insatt i den "gula" färgen på halvbloden, som kan ha något tips kanske?

Finns kanske någon som har, eller vet om någon, häst som är "gul" som har Flamingo som morfar - eller mormorsfar (kan ju vara farmorsfar också...)?

Känns som jag letat överallt!!:(

Tacksam för all hjälp!

Sv: Gulbrun Flamingo avkomma

Var inte Flamingo fux? I vilket fall så har den hästen i så fall en gul mamma. Flamingo är vad jag vet inte en av dom gula hästar som funnits i svensk avel.

Kan i alla fall säga att Bellahäst-familjen inte har någon medlem e Flamingo 481, så där försvann ett gäng kandidater.

Tror inte att jag ens hört talas om en gulbrun Flamingo-avkomma när jag tänker efter.

(mycket hjälp du hade av mig då;)).

Senast ändrad:

Eftersom det finns flera SWB och andra raser som kan korsas in och registreras så hade det varit bra med fler ledtrådar. Är det någon speciell häst du vill leta fram mer om? Pegasus, Regulator, Dragon, Bernstein och Ravell är de godkända SWB-hingstar som är/var gula, sedan finns det utöver dem det ett antal stofamiljer(som bland annat levererat ovanstående hingstar) som lämnar gult. Vet du mer så är det en stor hjälp.
/U

Glöm inte Pompe och Likör;)

Likör var visserligen skimmel men han var född gul, lämnade gula avkommor, och är far till Regulator.

Glöm inte Pompe och Likör;)

Likör var visserligen skimmel men han var född gul, lämnade gula avkommor, och är far till Regulator.

Tack för påminnelsen.
Pompe hade jag bara glömt tillfälligt, medan Likör var glömd lite mer permanent illa (numera återuppstånden från det glömda).
/U

Vet två gulbruna valacker e.Bernstein -Flamingo: Lucarno och Lucas

Dessa har väl antagligen fått sin färg från fadern Bernstein - vet du om modern är/var gulbrun? Kan inte utläsa att hon fått några andra "gula" avkommor som inte är e: Bernstein.

Tack för att du hjälper till :banana:!
MVH Angelica

Var inte Flamingo fux? I vilket fall så har den hästen i så fall en gul mamma. Flamingo är vad jag vet inte en av dom gula hästar som funnits i svensk avel.

Jo, men visst var Flamingo fux - så det gula måste komma från mödernets sida.

MVH Angelica

Kan i alla fall säga att Bellahäst-familjen inte har någon medlem e Flamingo 481, så där försvann ett gäng kandidater.

Tror inte att jag ens hört talas om en gulbrun Flamingo-avkomma när jag tänker efter.

(mycket hjälp du hade av mig då;)).

:D:D:D Det är ju snällt att du hjälper till i alla fall :banana:!
Vart kan man hitta info om att ingen i den familjen har någon avkomma e: Flamingo??

MVH Angelica

Senast ändrad av en moderator:

Eftersom det finns flera SWB och andra raser som kan korsas in och registreras så hade det varit bra med fler ledtrådar. Är det någon speciell häst du vill leta fram mer om? Pegasus, Regulator, Dragon, Bernstein och Ravell är de godkända SWB-hingstar som är/var gula, sedan finns det utöver dem det ett antal stofamiljer(som bland annat levererat ovanstående hingstar) som lämnar gult. Vet du mer så är det en stor hjälp.
/U

Jaaa, om jag det visste! Då kanske jag kunde komma vidare i min sökning! Mina ledtrådar slutar här! Det är min hästs farmor jag söker och jag har bara fått höra att det är ett gulbrunt HBLsto e: Flamingo. Vet bara att hon antagligen fanns i Oskarshamnstrakten 1996 då min hästs far (Zebrano e: Manolito) föddes... Kommer förmodligen från hästhandlarkrestar... Inte ens säkert att hon är registrerad, eller har "gröna" papper.

MVH Angelica

Din häst verkar ha ett halvsyskon på ringsjöorten ryttarförening (om den finns kvar). Korsning halvblod/fjording och heter Nivea f 01.

Ingenstans mer än i min dator!;)
Jag har ett eget register på alla Bellahästar (alltså de hästar som är ättlingar till isabellstoet Gulla-Lill RÄc).

Du kan gå igenom hela stamboken och kolla ifall hon var stamboksförd och finns där. Det är ett hästjobb:p men kan vara värt det.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 629
Senast: Gunnar
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 030
Senast: sinpol
·
Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Avel Sitter här och lurar på lite olika tankar om att avel. Jag säger inte att det jag tänker är rätt på något sätt utan mer egna funderingar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 725
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023