Gul repgrimma

L

Lennug

Hejsan alla westernfans..
är på jakt efter en gul(helst knallgul) repgrimma till min svartbruna kallblodsvallack..
nån som vet var jag kan få tag i en sån?..
eller kanske nån bukefalist har en till salu?:D
storlek full förståss..
Hoppas på napp här.. :laugh:

Sv: Gul repgrimma

Hejsan alla westernfans..
är på jakt efter en gul(helst knallgul) repgrimma till min svartbruna kallblodsvallack..
nån som vet var jag kan få tag i en sån?..
eller kanske nån bukefalist har en till salu?:D
storlek full förståss..
Hoppas på napp här.. :laugh:

Köp en vit och färga den knallgul.

En av mina bekanta hade en klargul repgrimma till sin häst har jag för mig, den hade hon köpt i umeå på en NH/CR gård.

Jättesmidig och fin var den, milsvidd skillnad mellan den och min som är köpt på hööks i grovt material, jag vill också ha en sån där som hon har.

Man kan tydligen ringa dit så knyter de ihop efter hästens mått.

Du kan väl pma om du vill ha namnet på gården,
jag vet inte om jag får lägga ut det i tråden.

Tack för alla tips till mig..
Nu är det fixat..
Och visst bryr jag mig om hästen.. .. Han är mitt allt.. och jag månar verkligen om honom.. så att han har det bästa..
Och han mår säkerligen inte dåligt att ha en repgrimma i gult.. istället för en vanlig grimma.. Nu har han föresten en blå repgrimma.. Men eftersom hans färger är gult och svart.. försöker jag matcha upp honom i det.. och inom distansen.. så finns det en hel uppsjö med olika färger på träns och grimmor m.m. och hästarna MÅR BRA!!!.. ;)

Tack för alla tips till mig..
Nu är det fixat..
Och visst bryr jag mig om hästen.. .. Han är mitt allt.. och jag månar verkligen om honom.. så att han har det bästa..
Och han mår säkerligen inte dåligt att ha en repgrimma i gult.. istället för en vanlig grimma.. Nu har han föresten en blå repgrimma.. Men eftersom hans färger är gult och svart.. försöker jag matcha upp honom i det.. och inom distansen.. så finns det en hel uppsjö med olika färger på träns och grimmor m.m. och hästarna MÅR BRA!!!.. ;)

Jo fast jag tror inte att Ricca menade färgen utan materialet!!!;)

jag har knutit en själv (med massa hjälp och guiding från stallkompis), i samma rep man har inom båt-sporten..vete katten vad det heter...
nåväl, finns massa beskrivningar på nätet och så hur man gör, det är faktiskt riktigt roligt ;)

ang. nylon-material; jag brukar inte heller gilla nylon (är distansare, fast jag vill ha grönt, och lite rött, :D) men repgrimma i bra nylon/liknande material trivs pållan väldigt bra med faktiskt (i transport stallet o.s.v. är det dock läder alt. vaderat nylon som gäller förstås) inga skav elr dylikt av vår reprimma..

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 286
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Elendil
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
806
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 873
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka