Gudrun har fått kompisar! *bilder*

gul_zebra

Trådstartare
Jag har hämtat hem två nya grabbar idag, födda i år... Jaja, så det gick inte som det skulle med gammal hane men vad fan :angel: Gudrun har då fått kompisar iaf! Satt ihop de på sängen ett tag först vilket funkade prima - sen var detin i buren, ett smågnabb senare var de polers :banana:
Pungis och Blacken heter de. Pungis är agouti hooded, Blacken är silver black european berkshire :)

Alla grabbarna
Pungis och Gudrun
Pungis "flyter ut"...
...och visar trynet :D
Gudrun och Blacken
Blacken
Blacken och Pungis
Gunde: "Va? Nya grabbar? Vadå, har det kommit nya grabbar? Hit med de! Ro hit de då för... Vad faan matte, HIT MED GRABBARNA!!! :mad:" :D

Sv: Gudrun har fått kompisar! *bilder*

Ja visst är han! Och jag som är så svag för agouti dessutom :love:
Deras pappa fanns också och skulle ges bort, han var helt och hållet agouti vad jag kunde se. Sååå snygg! :love: Men han var aggressiv mot andra råttor så det sket sig :(

Men jag är nöjd med mina sötisar :D
(Pungis är förresten döpt efter stor pung - och nej, jag har inte döpt nån av de :D Fast ska kanske döpa om Pungis till penis, för tja... Jag blandar då ihop hela tiden :angel: :D)

Inte lätt inte, blir det inte vääääääldigt dyrt med alla råttor och sniglar och gud vet vad du mer samlar på...

Så kul att Gudrun fick nya vänner så fort!

Oj glömde säga SUPERSÖTA!

Det beror på hur man ser det. Själva maten, ströet osv är inte dyrt (köper en stor bal med dammsuget spån för 70 spänn som räcker 2-3 månader, råttornas mat går på typ 50 spänn/månad, sniglarnas för 50 spänn/månad och finkarnas för 20 spänn/månad+grönsaker och färskmat till råttor och finkar (sniglarnas bas består av grönsaker så det räknas inte :p)
Det som blir dyrt är alla nya grejer jag köper till de som jag inbillar mig att de MÅSTE ha... Ja och veterinär då förstås.

Och nej, jag samlar inte.

vad menar du med inte lätt inte? :confused:

Modig: ja vadå, det är ju inte jag som döpt de :angel: Men jag tror Pungis får heta Enis, Penis blir lite för illa - det får vara smeknamn istället :D Och Blacken ska jag också döpa om, när jag kommer på nåt.

Var köper du den balen någon stanns?

Dom var riktigt gulliga :love:

Saknar att ha råttor (har haft 7st sammanlagt) men kan tyvärr inte köpa några nya då jag blivit allergisk....

Kelade med en kompis's råttor och efteråt fick jag röda svullnader som kliade som attan där dom gått på mig!!
Jag har provat en gång till efter det, att bara låta den gå över handen, inget mera... Det slutade också med kliande.... Så det är slut med min råttkarriär...

Gundes tass på sista bilden, han hälsar ju! :D :love:

Men va söta dom är!!!

Dalviks kvarn :)

Cronis: Ehrm, HON ;) Hon hälsar ju inte, hon försöker hytta med näven ju! :p :D

Ok Kanske kan köpa och skicka till mig då? :angel:

Blacken ser precis ut som min Rock Lee :love:
Fast Rocken är något mindre än. :angel:

Blacken heter numera Börje och är inte så stor som han ser ut. Han ser ut att vara större än Sivert var (Sivert vägde omkring 650 gram), men väger bara ynka cirkus 540 gram :eek: Inte så konstigt iofs, han har inte en gnutta muskler utan har bara fläsk, vilket i sin tur inte är så konstigt iom storleken på buren de bodde i - grabbarna bodde nämnligen i en minduna :eek: :mad:
Men nu bor de i en stoooor bur på 95*50*75 cm med utespring flera timmar/dag så nu ska de bannemig få muskler också! :banana: :D Antagligen blir det kastrering senare när Gudrun är borta och jag sparat pengar om de är i skick för det då - isf kommer jag sätta ihop killburen och tjejburen=95*50*150 cm-höjden på ena burunderdelen=7 råttor kommer dela på en bur med plats för 12 råttor :banana:
Och en av burarna som ska säljas ska skänkas till förra ägaren - deras pappa sitter nämnligen också i en miniduna... :crazy:

Stackars små djur! :crazy: Min lilla fis har iof lite för stor bur, skulle behöva sätta ihop honom eller köpa en mindre. MEN, det lilla aset går ju inte ihop med andra råttor. Han funkar skitbra med katten men få han sällskap ska han slåss, och han slåss till sista bloddroppen! :mad:

Var väl därför jag köpte honom också, tror jag, av sympati för den lilla grisen!

Oja! Skabb har de också har jag upptäckt nu. Mina är nybehandlade, ingen har varit utomhus, haft kontakt med andra råttor, saker som varit i kontakt med andra råttor eller folk som varit i kontakt med andra råttor. Finns ingen annan möjlighet än att det kommer därifrån... Suck :mad: Kan ju inte direkt påstå att jag är speciellt sugen på att ge bort en bur precis... Men vad gör man inte...

Låter precis som Rex! Han var då på allt och alla utom Reno, brorsan. Alla andra försökte han slå ihjäl, utom honor då. I värsta fall blir penis och Börje likadana, deras farsa är nämnligen så, därför blir det antagligen kastrering så snart Gudrun är borta så det inte hinner gå så långt.

Äh inte kan väl en bur vara för stor heller :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka