Gud vad häftigt!

Aningsfull

Trådstartare
Idag var jag och sambon till BM och fick för första gången lyssna på bebisens hjärtljud.
Gud vad häftigt det var! :love:
För första gången kunde jag på allvar fatta att det verkligen var nåt som levde där inne. Trots att jag känt sparkar i 2-3 veckor nu har jag inte riktigt kunnat/vågat erkänna för mig själv att det verkligen är bebisen. Inte riktigt vågat tänka att det faktiskt är nåt som lever där inne.
Men nu sparkade den för fullt när vi skulle lyssna på hjärtat också så emellanåt hördes det tydliga smällar. :D
Det var så mycket känslor som bara vällde över mig. Både jag och sambon började skratta, det gick bara inte att hålla sig. Gud vad härligt det var!
Och på måndag är det dags för ultraljud. DET ska väl bli ännu större. :D:love:
 
Sv: Gud vad häftigt!

Vad roligt! :)

Jag minns också första gången jag fick lyssna, äntligen gick det upp ett ljus för mig, att det faktiskt var någon där inne! :)

Lycka till på UL
 
Sv: Gud vad häftigt!

Vad härligt att du fått lyssna! Det har inte jag! (men jag har sett h*n). Lycka till på måndag! Jag ska på mitt andra ul om två veckor!
 
Sv: Gud vad häftigt!

Visst är det underbart! Man blir så förväntansfull och nyfiken. Tänk att det faktiskt är ett litet hjärta som slår där inne :love: Och att hjärtat faktiskt tillhör en sån pytteliten människa.
 
Sv: Gud vad häftigt!

Det är ju det. Det var en sån upplevelse. Det var som att gå flera steg närmare sin bebis. Både jag och sambon har bara gått runt och flinat hela dagen och pratat om hur häftigt det är. :D
Hela tanken är ju så konstig egentligen. en liten människa inne i min mage. :D
 
Sv: Gud vad häftigt!

Åh, vad spännande!
Själv ska jag på detta UL. Sen ska jag eventuellt åka till min syster och ta 3D-bilder. Kombinera köpenhamnsemester, träffa syrran, och börja bråka med sambon om vem bebis är mest lik. :angel::D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 712
Senast: Jamtland
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 941
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 761
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 258
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp