Grusvägsträngsel?

Luff

Trådstartare
Vill gnälla. Tog mig en cykeltur på grusvägen. Vägen är bred nog för två bilar utan problem och med lite planering kan en även möta lastbilar - vilket händer ofta då ett sågverk ligger utmed vägen.
Men naturligtvis så finns det ju två bilspår där en kör om en inte har möte.
Så kommer jag då där på min cykel. Och möter en bil.
Gruskanterna utanför bilspåret är ju breda men går en för långt ut med cykel så lutar det lite och är rullgrus. Så jag håller mig mitt emellan vägkanten och bilspåret.
Bilen kör dock på i bilspåren.
När jag möter den så är den på armslängd avstånd.
Så nu har nog byn fått mer -Ho ä rätt så vasser den däringa Luff.
För jag slängde ut näven och skrek Idiot!
 
Heja dig! :D
Jag har så svårt för människor som inte kan tänka längre än näsan räcker. Hur kan man inte förstå att cykeln vill hålla sig på någorlunda plant dessutom när man är på en grusväg. Det går ju inte att cykla i det grova gruset/stenarna.
 
Jag hade inte brytt mig 😅
Det är standard nät jag cyklar till och från stallet på grusvägen, får rulla ut i rullgruset och de flesta kör så nära att jag kan klappa bilarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vaknade av att jag var alldeles kallsvettig och tårarna rinnandes utmed kinderna. Hade precis drömt att jag var ute med min far och...
Svar
3
· Visningar
3 422
Senast: Lampan
·
I
Övr. Hund Vad gör man åt folk? Grannen har en häst inhyrd på sommarbete och ägaren till denna häst har någon typ av mindre hund... Har inte tittat...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: mian1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp