Grus grus grus

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Luxus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 565
Sv: Grus grus grus

Men nu ska jag prova.Ska ta in en häst och då följer den lille med ut.
Har en kattlåda med vatten utanför och en trasmatta som gång in.
Återkommer med ett förhoppningsvis mkt positivt resultat.

Ska muta med godis.:idea:

Nej, inte mig veterligen. ;) Men pälsen på min är omedelbart självrengörande och snabbtorkande.

kl

Jag brukar spärra in hunden 1 tim i köket ungefär..sen när hon reser sig upp,så brukar jag kunna göra sandslott på köksgolvet..

Det känns som man förbrukar dammsugare på löpande band..dom tycker inte om all lera sand och grus..

Och det värsta är att om man drar med handen precis efter att man dammsugit,så finns det fortfarnade kvar på golvet..

Jag vill ha några minus och gärna snö..

Har faktiskt börjat spana efter ett litet hus, bor idag i lägenhet. Ett av kriterierna är källare eller en väldigt bra groventre, gärna med dusch.

Skulle va så jäkla skönt att slippa blanda hästskor med civila plus detta med hunden.
Min mäklare förstår mig inte och bjuder in på visningar på radhus, vanliga enplans. Varför bygger man överhuvudtaget så? Folk har väl både ungar och hundar.

Funderar på att bygga till huset med en groventré, alla häst kläder. hunden och mannens byggkläder, skulle vara super:D

Men nu ska jag prova.Ska ta in en häst och då följer den lille med ut.
Har en kattlåda med vatten utanför och en trasmatta som gång in.
Återkommer med ett förhoppningsvis mkt positivt resultat.

Ska muta med godis.:idea:

Väntar med spänning :D

Jag och mina rottor bor på hästgård så de blir rejält skitiga när vi varit ute.

Jag börjar med att spola av mage och ben ute i stallet. Sen torkar jag av det värsta där. Efter det får hunderna ligga och torka i "hundhallen" där de har sina bäddar, någon timma. Sen blir det ytterligare en torkning innan de får komma in. Rent och fint :)

Väntar med spänning :D

Nja, det var liksom inte rätt dag att prova ens.

Det regnar, är kletigt och hundens blott bara 18 cm korta ben, därtill päls som bitvis hänger ner 5 cm, gjorde att efter de promenader som gjorts, enda alternativet en rejäl dusch kombi halvbad i badkaret fick honom grusfri.:cry:

Men jag har en annan, mycket viktig fråga. Hur får jag mitt badkar grusfritt? Trots noggrann ursköljning så har jag grus i baken när jag badar, hur roligt är det?:o:cry::mad:

Nja, det var liksom inte rätt dag att prova ens.

Det regnar, är kletigt och hundens blott bara 18 cm korta ben, därtill päls som bitvis hänger ner 5 cm, gjorde att efter de promenader som gjorts, enda alternativet en rejäl dusch kombi halvbad i badkaret fick honom grusfri.:cry:

Men jag har en annan, mycket viktig fråga. Hur får jag mitt badkar grusfritt? Trots noggrann ursköljning så har jag grus i baken när jag badar, hur roligt är det?:o:cry::mad:

*harkel* *host* :rofl::rofl:

Hur gör ni för att slippa ha det så grusigt inne nu när det bara regnar hela tiden? jag håller på och bli tokig :crazy:
Känns som det alltid är grusigt ändå duschar jag av henne när vi varit på promenad och torkar tassarna om hon varit i trädgården.

Börjar känna att det blir mycket duschande och att det kanske inte är så bra för henne.

Efter en dag i stallet ställer jag min Aussie i spolspiltan och duschar mage + ben.
Sedan backar jag bilen mot stalldörren och låter honom hoppa in.
På det sättet slipper jag släpa honom skitig genom hela huset, då vi har duschen på övervåningen.
Har också funderat på om det är bra att tvätta hunden flera ggr om dagen, men vad tusan ska man göra?
Dessutom är ju jycken redan blöt.
Vill ha minusgrader nuuuuuuu!

*KL*

Min mor har kämpat mot detta i 40 år snart, blev ju inte bättre för att jag släpade hem hund efter hund i flera år:angel:

Men hon städade, frenetiskt, en gång i veckan och det räckte ganska bra. Då var vi supernoga med att torka alla tassar i verandan innan de fick gå in och så sopades köket några gånger i veckan. Dessutom är korthåriga hundar lite lättare.

Nu torkar jag mina en gång redan när vi kommer in i trapphuset (har en handduk hängandes lite undanskymt där) och sen en gång innan jag går in i lägenheten, tycker det funkar relativt bra trots att vi inte är riktigt inflyttade än. "Hemma" på gården är det inte helt omöjligt att jag spolar dem med trädgårdsslangen om de har sprungit i åkrarna.

Vill väldigt gärna ha en självgående dammsugare, men sambon tror inte på det:D

Jag har en speciell fiberduk som tar med sig gruset, och även en annan mirakelduk som suger upp all vätska/fukt.

Återkommer med länkar senare.;)

Jag gissar på s.k. Plutoduk. Helt fenomenal!

Min golden får ligga på sin bädd och torka en kvart, när hon reser sig blir smusten kvar. Men hon har verkligen päls för det, allt rasar av när hon torkar och hon torkar snabbt. :)

Efter en dag i stallet ställer jag min Aussie i spolspiltan och duschar mage + ben.
Sedan backar jag bilen mot stalldörren och låter honom hoppa in.
På det sättet slipper jag släpa honom skitig genom hela huset, då vi har duschen på övervåningen.
Har också funderat på om det är bra att tvätta hunden flera ggr om dagen, men vad tusan ska man göra?
Dessutom är ju jycken redan blöt.
Vill ha minusgrader nuuuuuuu!

Härligt att du också har en aussie!

Jag gör precis som du med undantag för att jag bara duschar henne i stallet men där blir det ju inte lika rent,

Vi har haft minus i dag och det är så skönt :bump:

Jag gissar på s.k. Plutoduk. Helt fenomenal!

Min golden får ligga på sin bädd och torka en kvart, när hon reser sig blir smusten kvar. Men hon har verkligen päls för det, allt rasar av när hon torkar och hon torkar snabbt. :)

Min tar tyvärr lång tid att torka fast att hon bara är 10 månader och inte på långa vägar är fullpälsad ännu :laugh:

*knapplån*
Har man Beardisar som jag har så finns det bara 4 saker att välja på. Begränsa utrymmet ett par timmar, raka pälsen (om du är lat), införskaffa en BRA dammsugare som används minst 1 ggr/dag (om du orkar) eller skaffa en korthårig ras om man inte vill ha för mycket grusjobb. Och orkar man inte med grus och hår så finns nog bara valet kinesisk nakenhund kvar:laugh:. Några andra tips med bearded Collliespälstyp vet inte jag i alla fall.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 511
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Det här känns som ett så pass litet besvär att det inte går att söka vård för det, men jag funderar ändå på vad det kan vara och om...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 894
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka