Grus grus grus

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Luxus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 565
L

Luxus

Hur gör ni för att slippa ha det så grusigt inne nu när det bara regnar hela tiden? jag håller på och bli tokig :crazy:
Känns som det alltid är grusigt ändå duschar jag av henne när vi varit på promenad och torkar tassarna om hon varit i trädgården.

Börjar känna att det blir mycket duschande och att det kanske inte är så bra för henne.

Sv: Grus grus grus

Jag torkar noga utan för på trappan. Så har jag lagt 2 stora långa gummi mattor dörrmattor i hallen.
Jag har också haft mycke grus inne

Man kanske kan ha en balja med väldigt låga kanter och ett "lager" vatten, som hunden kan kliva i innan den får komma in och bli avtorkad, för det fastnar ju grus på tassarna också? Och det lossnar ju på vägen till duschen :)

Prova att låta hunden vara kvar i hallen/grovköket där ni kommer in först en stund. Prova sen att borsta bort gruset i pälsen när den har torkat lite.

Prova att låta hunden vara kvar i hallen/grovköket där ni kommer in först en stund. Prova sen att borsta bort gruset i pälsen när den har torkat lite.

Precis, låta vovven få torka till lite i en bädd i hallen.
Iof så blir det ju mycke grus ändå, men bättre än inte göra något alls. :laugh:

Mina odjur drar inte in så mycket grus (den biten sköter katterna så bra från lådorna:rofl:) men det blir leriga tass avtryck varje gång de kommer in efter rastning i hela hallen och köket.... AP tråkigt med en trädgård som bara är en lerpöl.. *stooort suck*
Moppen används flitigt just nu..

En grustråd.:D

Det trodde jag aldrig jag skulle gå in i.:crazy:

Men nu är jag här av anledning att mitt hus är ett grushus.:cry::cry:

Jag har också funderat på balja med vatten utanför, är det bra?:confused:

Jag har gett upp kampen mot gruset haha. låter det sakta förfalla här innan jag får rycket och storstädar undan. en av dessa få gånger jag är så himla glad över att ha en liten papillon. grannen har en njuffe och han får tydligen gå med morgonrock inne =P

Man kanske kan ha en balja med väldigt låga kanter och ett "lager" vatten, som hunden kan kliva i innan den får komma in och bli avtorkad, för det fastnar ju grus på tassarna också? Och det lossnar ju på vägen till duschen :)

Hörde att grannen gjorde så och för henne funkade det bra, ska nog prova efter att hon varit ute i trädgården, för det torkar ju fast en del runt trampdynorna och mellan tårna,

Tar det inte lång tid innan gruset faller av, som tex. under magen

Jag har gett upp kampen mot gruset haha. låter det sakta förfalla här innan jag får rycket och storstädar undan. en av dessa få gånger jag är så himla glad över att ha en liten papillon. grannen har en njuffe och han får tydligen gå med morgonrock inne =P

Njuffe? Morgonrock? är visst trögstartad i dag men jag fattar inte :)

En grustråd.:D

Det trodde jag aldrig jag skulle gå in i.:crazy:

Men nu är jag här av anledning att mitt hus är ett grushus.:cry::cry:

Jag har också funderat på balja med vatten utanför, är det bra?:confused:

Vi får göra ett ovetenskapligt test med vattenbalja ;)

Vi torkar och duschar (beroende på hur allvarligt skitig han är). Efter lekstund med polare blir det ju dusch, men efter "torr" promenad blir det tasstork.

Annars instämmer vi med föregående talare: Vi har gett upp och storstädar istället.

(Vi har grus ÖVERALLT! Igår tuggade jag grus i en smörgås, antagligen för att han skakat sig i köket.)

Köpt ny dammsugare i veckan.

/Syrsa

Har faktiskt börjat spana efter ett litet hus, bor idag i lägenhet. Ett av kriterierna är källare eller en väldigt bra groventre, gärna med dusch.

Skulle va så jäkla skönt att slippa blanda hästskor med civila plus detta med hunden.
Min mäklare förstår mig inte och bjuder in på visningar på radhus, vanliga enplans. Varför bygger man överhuvudtaget så? Folk har väl både ungar och hundar.

Jag valde en hundras som inte grusar så mycket. ;) Vi torkar av tassarna på honom, och övriga kroppen vid behov (d.v.s. regn, snö, slask), när vi varit ute - klart! Det grus som hittas inne kommer från våra skor.

SKÖNT att höra att jag inte är ensam som lever i ett sandtag! Alt grusgrop. Man känner sig ju rätt skitig i jämförelse med folk som har nybonade julgolv utan ett korn på. Hos oss är hela huset sand och grus, trots att jag torkar och gnor, både tassar (även undersidan), ben, mage och svans! Värsta skiten kommer inte från skogen utan från VÄGEN!
Häromdan kom jag på min man med att dammsuga ... vår säng! Lakanen alltså! Då är det riktigt, riktigt illa... (Själv föredrar jag att byta lakanen...)

Jag torkar tassar,mage,ben och allt annat som blivit blött/grusigt med en speciell handduk utanför innan hundarna får gå in.

Jag har 3 hundar och inte speciellt grusigt.;)

Frottè är ingen bra torkmetod.

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 511
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Det här känns som ett så pass litet besvär att det inte går att söka vård för det, men jag funderar ändå på vad det kan vara och om...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 894
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka