Gruppmedlemsskap !

Sv: Gruppmedlemsskap !

Javisst du är välkommen du med :D. Nu är vi tre stycken - va kul !

Hoppas nu att Gunnar kommer på hur man gör för att ingå i en gruppgemenskap så att vi kan komma igång med vår lilla grupp, om vi får :crazy:.

Föreslår att vi alla lägger varandra på kompislistor eller vad det nu heter i kontrollpanelen så att vi ser direkt vilka det var som vill vara med om det blir av att denna undergrupp startar ;)

Hälsningar Helen

Jamen visst ! Hör med henne och be henne att gå till detta forum och anmäla sig så att vi kan lägga till henne på kompislistan ! Kul isåfall då blir vi kanske 4 stycken snart ;)

Får väl hoppas att Gunnar snart tittar in här så vi får veta om det finns en teoretisk möjlighet att genomföra det här :p

Hälsningar Helen

Jag har redan skrivit till henne :)

Vi syns väl förresten på bruksprovet? Då kan vi prata ihop oss ordentligt!

Görel skrev:
Jag har redan skrivit till henne :)

:rofl:

Görel skrev:
Vi syns väl förresten på bruksprovet? Då kan vi prata ihop oss ordentligt!
Ja det måste vi göra - jag kommer att bo på hotellet from onsdag kväll. Kanske vi skulle kunna träffas någon kväll och äta något gott eller kanske bara ta lite kaffe och prata :D

Sussisus: Du är välkommen i våran subgrupp du med ! Nu är vi 4 stycken !

Hälsningar Helen

Nu förstår jag inte vad en sådan typ av grupp skulle hjälpa er med?!

Allmängiltiga diskussioner av allmännintresse är helt ok under Avel. Att diskutera hingstar som inte är avelhingstar är inte tillåtet.
Det som borde vara intressant är det som har större påverkan på aveln för flera än berörd uppfödare.
Ett enskilt sto har lika stor påverkan på aveln som en hingst som bara betäcker ett sto, ungefär.

Förut har det ibland varit så att Avel blir till en efterlysningssida vilket rimligen inte intresserar andra än de närmast berörda.

Att diskutera sådant som berör många uppfödare är helt ok, självklart gäller det också om man för att förklara måste nämna namnet på flera ston. :)

Äntligen ! :D Kan du inte nåla det här inlägget på avelsforumet då, så vi vågar nämna alla förnämliga halvblodsston vid namn ?

Hälsningar Helen

Vi skulle också vilja kunna lägga ut föllistor på ston utan att de blir borttagna! Att kunna visa vilka avkommor t ex Spinda 1866 fick, vilka hennes stamboksförda fick, o s v för att visa hur just den stolinjen blev så stor.

I en aktuell tråd om familj 32 lät jag bli att lägga ut föllistor på några framstående ston ur familjen eftersom det bara kändes som bortkastat slit då de ändå skulle bli borttagna. Sen vet jag inte om moderatorerna kan så mycket om halvblodsavel att de kan bedöma att t ex Kickan 4196(5) gjorde spår i aveln vilket knappast t ex Diadem 5820(F.2) gjorde?

Görel skrev:
I en aktuell tråd om familj 32 lät jag bli att lägga ut föllistor på några framstående ston ur familjen eftersom det bara kändes som bortkastat slit då de ändå skulle bli borttagna. Sen vet jag inte om moderatorerna kan så mycket om halvblodsavel att de kan bedöma att t ex Kickan 4196(5) gjorde spår i aveln vilket knappast t ex Diadem 5820(F.2) gjorde?

Just det här tror jag är själva grundproblemet till att trådarna/inläggen är så inkonsekvent borttagna. Ibland får dom stå kvar och ibland inte :confused:.

Hälsningar Helen

Inläggen kanske bör skrivas så att det går att förstå att informationen i dem inte enbart vänder sig till närmast sörjande.
Jag utgår ifrån att det på alla forum finns användare som är kunnigare än moderatorerna i en mängd ämnen, vilket ställer en del krav på de som skriver att skriva på ett sådant sätt att man inser att det är ok att inlägget skall ligga kvar.

Jag skall tipsa moderatorerna på Avel om denna tråd, huvudsaken är att man försöker vara något sånär konsekvent som moderator, vilket gör att jag låter moderatorerna själva lägga ribban på sina respektive forum. Med diskutioner då och då om det kommit synpunkter eller om de själva är osäkra på vissa saker.

Min personliga uppfattning är väl i övrigt att när det gäller ston är det väldigt många som avlar på ston av för dålig kvalitet. Både när det gäller stam, prestation, exteriör, hållbarhet och skalle.

Jag vill oxå vara med. Vet att roslagen också vill. Samt en hel drös andra som jag kan tänka mig vill vara med.

Tror du inte hon gjort det :confused:

Får inte vi starta grupper kring vad vi nu behagar för det :confused:

Vad menar DU :confused:

Nej, ibland läser folk bara vad dom vill...
Så tolkade jag det i alla fall...

Vi har haft många diskussioner om stonas vara eller icke vara på bl a avel tidigare, shady har varit mycket aktiv i dom och vill givetvis visa att hon fortfarande är intresserad.

Låter som en smart idé med en liten avelsgrupp :)

Välkomna shady och roslagen till vår lilla stogrupp - vi är nu uppe i adet prominenta antalet av 6 stycken :D. Ni får göra som vi andra börja med att ligga till alla på era kompislistor :).

Hälsningar Helen

Tolka hur fa**n du vill. Det bryr jag mig inte i. Görel vet vad som är riktigt i detta fall.

Liknande trådar

Fritid Kära, allvetande bukefalos. Är det någon som vet om man kan köpa silikon för att sätta på kläder för bättre grepp? Har några gamla...
Svar
4
· Visningar
257
Senast: MCP
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 971
Senast: hundtant
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 576
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar